مدرسه قباد هاست ویندوز چیست؛ ۴ ویژگی مهم آن - مدرسه قباد

هاست ویندوز چیست؛ 4 ویژگی مهم آن

هاست ویندوز چیست. ضرورت داشتن یک وب سایت پویا با عناصر بصری جذاب در حال حاضر برای بسیاری از افراد به یک عامل ضروری تبدیل شده است. میزبانی وب ویندوز یکی از محبوب ترین و پر ویژگی ترین خدمات ارائه شده توسط شرکت های میزبانی است که این نیازها را به طور قابل توجهی برآورده می‌کند. به طور کلی، دو گزینه اصلی برای میزبانی وب وجود دارد: ویندوز و لینوکس. میزبانی ویندوز با فناوری پویا می‌تواند به شما کمک کند با صفحات چشم‌نوازی که به راحتی اجرا می‌شوند از رقبا جلوتر بمانید. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست ویندوز چیست و در ادامه با ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی ویندوز چیست؟

میزبانی ویندوز چیست؟

محبوبیت ویندوز به عنوان یک سیستم عامل در سراسر جهان، راه را برای میزبانی ویندوز به معنای بسیار مطلوب در بین صاحبان وب سایت هموار کرده است. در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از بازار جهانی سیستم عامل دسکتاپ متعلق به ویندوز است. مایکروسافت به طور مستمر در حال تحقیق در مورد این محصول است و ما می‌توانیم هر ساله شاهد پیشرفت های آن در ویندوز نه تنها در جنبه های فنی بلکه در پشتیبانی از اسکریپت های مختلف و خرید هاست باشیم.

اگر هاست دانلود دارید و یا وب سایت خود را با فناوری هایی مانند دات نت (ویندوز) ساخته اید. در انتخاب هاست باید به نکته زیر توجه کنید.

هر طرح میزبانی ویندوز باید سازگاری مناسبی را که برای همه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مبتنی بر ویندوز خود نیاز دارید، از جمله:

  • ASP Classic
  • NET
  • MSSQL (Microsoft SQL Server)
  • MS Access (Microsoft Access)
  • توسعه ویژوال بیسیک
  • C تیز
  • دسکتاپ از راه دور
  • Microsoft Exchange
  • مایکروسافت شیرپوینت

اگر کسب و کار شما به هر یک از این موارد متکی است، بررسی مجدد اینکه میزبان وب ویندوزی (windows) که انتخاب می‌کنید به خوبی با آنها کار می‌کند، ضرری ندارد.

اگر توسعه دهنده نیستید، احتمالاً باید به سراغ لینوکس بروید. سی‌پنل اکثر نیازهایی را که افرادی که وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا ویکی‌های تجارت الکترونیک را اداره می‌کنند، پوشش می‌دهد. همچنین شما به ابزارهای سفارشی سازی دسترسی دارید که نیاز به یادگیری زیادی ندارند.

اگر زمانی نیاز به استخدام کمک شخص ثالث داشته باشید، می‌توانید پیمانکار ارزان‌تری نسبت به سرور ویندوز پیدا کنید. اگر یک توسعه‌دهنده هستید، کار کمی‌پیچیده‌تر می‌شود. برای توسعه دهندگان با سابقه شرکتی، استفاده از ویندوز منطقی تر است، زیرا این همان چیزی است که بسیاری از شرکت‌ها برای سرورهای داخلی استفاده می‌کنند، و شما احتمالاً به آن عادت کرده اید.

برای کسانی که می‌خواهند برای یک شرکت کار کنند، سرور را بر روی آن اجرا کنند MSSQL یک تمرین عالی و یک ویژگی مثبت در رزومه آنها خواهد بود. همین امر در مورد توسعه دهندگانی که یا قبلاً با پشته ASP.NET آشنا هستند یا می‌خواهند در مورد آن برای استخدام در آینده بیشتر بدانند. بهتر است از هاست لینوکس استفاده کنید. همین امر در مورد فناوری هایی مانند MySQL، Apache و NGINX نیز صدق می‌کند.

اگر از قبل آنها را می‌شناسید یا می‌خواهید درک بهتری از آنها به دست آورید، لینوکس راهی برای رفتن است. ممکن است مجبور باشید در مورد لینوکس و نحوه پیکربندی توزیع‌ها بیاموزید، اما این برای داشتن یک تجربه خوب میزبانی در سیستم لینوکس ضروری نیست. همچنین می‌توانید از یک ساخت معمولی استفاده کنید.

از این نکات برای انتخاب سیستم‌عامل مورد نیاز برای میزبانی خود استفاده کنید، و فراموش نکنید که درباره AWS و Azure اطلاعات بیشتری کسب کنید، زیرا این ابرها می‌توانند برای میزبانی سرورهای ویندوز و لینوکس استفاده شوند.

ویژگی های آن

۱- محبوبیت مایکروسافت

محبوبیت مایکروسافت

بسیاری از وب سایت‌ها و کسب و کارها برای عملکرد صحیح به محصولات و ابزارهای مختلف مایکروسافت مانند FrontPage و ASP متکی هستند. همین شرایط برای Microsoft Exchange برای مدیریت کارآمد ایمیل‌ها و Microsoft SharePoint برای همکاری بهتر بین اعضای تیم اعمال می‌شود.

این محصولات کیفیت عالی را ارائه می‌دهند و ثابت کرده اند که بهترین گزینه در رده خود هستند. به عنوان مثال، استفاده از ASP بسیار ساده تر از سایر سرویس های سمت سرور است و با بسیاری از زبان های دیگر نیز کاملاً یکپارچه می‌شود.

بنابراین، هاست اشتراکی ویندوز به عنوان یک راه حل عالی برای این منظور به حساب می‌آید که قابلیت های کافی برای ساخت وب سایت های پویا و تعاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، بسیاری از متخصصان فناوری به نگهداری و به روز رسانی ویندوز و برنامه های آن عادت دارند. این آشنایی با سیستم عامل ویندوز کار با رابط سرور را نیز برای آنها آسان می‌کند.

۲- قدرتمند و ساده

قدرتمند و ساده

خدمات میزبانی ویندوز اغلب مبتنی بر سیستم عامل ویندوز سرور است. این سیستم عامل شما را قادر می‌سازد تا سرور خود را مدیریت کرده و آن را بدون هیچ گونه نگرانی در مورد امنیت آن تنظیم کنید.

علاوه بر این، این بسته‌های میزبانی وب‌سایت ویندوز با کنترل پنل Plesk کاربرپسند ارائه می‌شوند که به‌روزرسانی وب‌سایت خود و ایجاد تغییرات در صورت نیاز را برای شما آسان‌تر می‌کند. رابط بصری Plesk، با تمرکز زیاد بر وب سایت های تجاری، به شما امکان می‌دهد چندین سایت را به راحتی مدیریت کنید. به علاوه، با محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا، از جمله وردپرس و جوملا، کاملاً سازگار است.

مهمتر از همه، همه محصولات مایکروسافت به گونه ای توسعه یافته اند که از یکدیگر پشتیبانی کنند. این مزیت توسعه دهندگان را به سمت ایجاد اپلیکیشن های مختلف با سازگاری کامل با ویندوز جذب کرده است. به طور مشابه، ابزارهای منبع باز مانند MySQL و PHP به طور موثر در این پلت فرم میزبانی اجرا می‌شوند و این ویژگی تا این حد در لینوکس در دسترس نیست.

۳- یک راه حل معقول

به دلیل قیمت بالای مجوزهای مایکروسافت، این یک سرویس پرهزینه بود. با این حال، این روزها می‌توانید طرح‌های مقرون به صرفه‌ای از ارائه‌دهندگان خدمات مختلف پیدا کنید.

اگرچه بسته‌های میزبانی ویندوز گران‌تر از لینوکس هستند، در مقایسه با ویژگی‌هایی که در ازای بودجه دریافت می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که پولتان به خوبی خرج می‌شود.

۴- بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود

اکثر ما با سیستم عامل ویندوز که هاست اشتراکی ویندوز روی آن اجرا می‌شود آشنا هستیم. از این رو، مجبور نیستید برای عادت کردن به آن تلاش کنید. به عبارت دیگر، در حالی که سعی می‌کنید با این راه حل میزبانی کار کنید، مجبور نیستید از یک منحنی یادگیری طولانی عبور کنید.

ویژگی های خاصی پیدا خواهید کرد که می‌توانید با توجه به ترجیحات خود از آنها استفاده کنید. در این طرح ها، کنترل پنل Plesk را خواهید دید. این یک تجربه بصری نسبت به cPanel ارائه می‌دهد که می‌توانید آن را در هاست لینوکس پیدا کنید.

نتیجه گیری

اکنون می‌دانید که میزبانی وب ویندوز چیست. هاست اشتراکی ویندوز یک گزینه عالی برای طیف وسیعی از نیازها است. اگرچه در مقایسه با راه حل لینوکس باید پول بیشتری بپردازید، کارایی و مزایای میزبانی وب ویندوز بیشتر از هزینه های آن خواهد بود. بنابراین اگر می‌خواهید کارایی بالا و یکپارچگی با برنامه های محبوب را داشته باشید، از رفتن به این سرویس شک نکنید.

جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با متخصصین و کارشناسان وب رمز تماس حاصل نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : طراحی سایت تاريخ : 18 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.