مدرسه قباد مشکل عملکرد سنسور مجاورت گوشی های شیائومی چیست؟ - مدرسه قباد

اشکال در عملکرد سنسور مجاورت برخی گوشی های شیائومی، دردسرهایی برای کاربران این برند چینی ایجاد نموده و حالا شرکت شیائومی اعلام کرده که قرار است با ارائه یک آپدیت نرم افزاری، مشکلات کاربران را برطرف نماید.

اختلال در عملکرد حسگر مجاورت گوشی های شیائومی

مشکلی آزار دهنده در برخی گوشی های شیائومی وجود دارد و آن، عملکرد ضعیف یا نادرست سنسور مجاورت می باشد. این سنسور وظیفه دارد در هنگام نزدیک شدن صفحه نمایش به گوش در هنگام تماس های صوتی، صفحه لمسی را خاموش کند تا از ضربه تصادفی به نمایشگر و لمس ناخواسته جلوگیری شود.

کاربران مختلف دستگاه های تلفن همراه این شرکت، مشکلات و اعتراضات خود را در انجمن های کاربری بیان کرده اند. سرانجام شرکت شیائومی این مشکل را تایید نموده و وعده ایجاد تغییرات و اصلاحات سخت افزاری و نرم افزاری را به کاربران خود داده است.

هنوز به طور دقیق منشا این اشکال مشخص نگردیده، اما به عقیده عده زیادی از کاربران، مشکل اصلی سخت افزاری می باشد. در همین راستا، شرکت شیائومی اعلام کرد که همکاری خود را با شرکت سازنده این سنسورها، یعنی شرکت Elliptic Labs قطع نموده و قراردادی جدید با شرکت چینی دیگری به نام Minghao Sensing ثبت کرده است.

راه حل رفع اختلال در سنسور مجاورت گوشی های شیائومی

شرکت شیائومی تصمیم دارد علاوه بر تغییر شرکت تامین کننده سنسورهای خود، تغییراتی را نیز در رابط کاربری دستگاه های تلفن همراه به وجود آرود تا مشکلاتی نظیر عملکرد نادرست سنسور مجاورت را به طور کلی برطرف سازد. همچنان زمان بندی خاصی برای انجام این اقدامات از طرف شرکت شیائومی اعلام نشده است. همچنین این شرکت اعلام کرده قصد دارد با آپدیت های نرم افزاری، مشکل سنسور مجاورت گوشی های فروخته شده خود را برطرف نماید.

اگر مشکل اصلی عملکرد سنسورها، ایراد سخت افزاری باشد، آپدیت نرم افزاری تاثیری نخواهد داشت؛ اما شرکت شیائومی با تایید این مشکل، نشان داد که به بازخوردهای کاربران خود اهمیت می دهد.

مطلب فوق توسط تیم لحظه آخر جمع آوری شده است. در صورتی که به سفرهای سیاحتی و زیارتی علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم از تورهای مختلف و متنوع این سایت، از جمله تور مشهد هوایی ارزان آن استفاده نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.