مدرسه قباد نحوه ایجاد استراتژی سئو دراز مدت با بهترین روش‌ها در سال ۲۰۲۱ - مدرسه قباد

استراتژی سئو دراز مدت چطوری ایجاد می‌شه؟ برای پاسخ به این سوال بیاید کمی ذهن خود رو آماده کنین. حروف الفبای سئو در طی سال‌های گذشته کمی تغییر کرده‌اند. قابلیت‌های استفاده و تجربه استفاده از موبایل در پنج سال گذشته به ترتیب بزرگ‌تر شده‌اند و تبدیل به عناصر مهم‌تری شده‌اند. قبل از این، اونها واقعاً بخشی از الگوریتم رتبه بندی در گوگل یا سایر موتورهای جستجو نبودن. با این حال، ما به عنوان سازنده وب سایت‌ها، مشتری‌ها و همتایان زیادی در فضای سئو و توسعه وب پیدا می‌کنیم که این معیارها رو به گونه‌ای تلقی می‌کنن که انگار تنها معیارهای مهم هستن. بیش از هر چیزی محتوا هنوز هم مهم‌ترین مسئله هست و خواهد بود.

گوگل اعلام کرده که حتی اگه وب سایتی دارای طراحی وحشتناک و تجربه کاربر ناخوشایند باشه، اگه دارای محتوای کاملاً برتر باشه، می‌تونه رتبه اول رو به دست بیاره. از نظر ما یه استراتژی سئو خوب شامل ۳۰ تا ۴۰% ایجاد محتوای با کیفیت و اصلی، از جمله مقالات کاملاً تحقیق شده و عمیق هست. ۳۰ تا ۴۰% ایجاد پیوند به روشی که ممکنه ارگانیک باشه؛ و ۲۰ تا ۳۰% باقی مانده نرخ گزاف گویی و مدت زمان جلسه (برای سایت‌هایی که از Google Analytics استفاده می‌کنن) و سایر این روندهای باقی مانده هست. فقط به این دلیل که این گرایش‌های دیگه تنها ۲۰ تا ۳۰% از عامل رتبه بندی رو نشون می‌ده، به این معنی نیست که باید اونها رو نادیده بگیرین. ایجاد لانگ ترم سئو بسیار مهم هست. زمانی که شما برای عبارات جستجوی کاملاً رقابتی، رقابت می‌کنین، این مسئله ممکنه تفاوتی ایجاد کنه که می‌تونه شما رو به صفحه اول گوگل برسونه. این موضوع به ویژه در حالتی صدق می‌کنه که رقبای شما از قبل با کیفیت شما با محتوا و پیوندها مطابقت داشته باشن، و شما در این موارد برجسته‌تر از دیگران عمل کرده باشین.

هشدار

به یاد داشته باشین، زمانی که صحبت از سئو می‌شه لازم نیست شماره یک باشین. فقط باید جلوتر از بقیه باشین!

مردان سیاه‌پوش

بسیاری از مشاغل کوچیک هنوز به دو دلیل اصلی یعنی: سرعت و هزینه، اعتماد به نفس دارن. یا به طور پیش فرض به روش‌های سئو کلاه سیاه بیشتری عمل می‌کنن. تکنیک‌های سئو کلاه سیاه می‌تونه برای مشاغل کوچک و متوسط جذاب باشه، چون می‌تونه سرعت بیشتری نسبت به اجرای قوانین داشته باشه. اما در نظر داشته باشین هر با سرعت بیشتری پیش بره، از بین می‌ره. استراتژی سئو دراز مدت یا long term سئو شاید اون سرعت رو نداشته باشه اما در نهایت نتیجه بهتری داره. در سال ۱۳۸۲، زمانی که وردپرس فقط یک سال داشت، متوجه اسپم شدیم. ما یه ربات ایجاد کردیم که وب سایت رو برای وبلاگ‌ها جستجو می‌کرد و نظرات خود رو در مورد اونها گذاشتیم، و دوباره اون رو به شرکتی که در اون کار می‌کردیم پیوند می‌دادیم. در عرض سه روز، ما از نظر هر کلمه جستجو که می‌خوایم برای اون رتبه بندی کنیم، شماره یک گوگل بودیم. البته این مسئله برای ما مدت زیادی طول نکشید و گوگل این موضوع رو متوجه شد. ما از این دسته از روش‌های کلاه سیاه استفاده نمی‌کنیم، اما این روند درس‌های زیادی در مورد رتبه بندی صفحه به ما آموخت. در ادامه چند مرحله برای ایجاد سئو long term مناسب به شما ارائه می‌دیم.

۶ مرحله برای سئو مناسب

سئو مناسب ممکن در ابتدای راه گرون به نظر برسه، اما معمولاً هزینه کمتری نسبت به پرداخت به ازای هر کلیک، چاپ، تلویزیون و غیره برای هر محصول به همراه داره. در سال ۱۳۹۹ تعداد زیادی از استراتژی‌های مناسب سئو برای استخدام در دسترس هستن. در این بخش ۶ مرحله مناسب به شما ارائه می‌دیم. این مراحل در مورد سئوهایی هست که هم بسیار کارآمد هستن و هم مورد علاقه شخصی ما هستن. برای ایجاد لانگ ترم سئو با ما باشین.

انجام تجزیه و تحلیل رقابتی

با سئو به یاد داشته باشین که جایگذاری شما نسبی هست. در صفحات نتایج موتور جستجو هیچ مطلبی وجود نداره. شما به سادگی باید تحلیل کنین که رقبای شما چه می‌کنن. برای مثال می‌تونین با طرح چنین پرسش‌هایی شروع کنین:

  • از کجا لینک می‌گیرن؟
  • از چه نوع سایت‌هایی لینک می‌گیرن؟
  • چه مدت هست که اونها، اون لینک‌ها رو دارن؟

بعد برای ایجاد یه سئو long term بهتر و بهتر از اونها عمل کنین. در مورد محتوای اونها نیز سوالاتی از قبیل سوالات زیر باید از خودتون بپرسین:

  • تحقیقات اونها در مورد موضوع‌های مختلف چقدر عمیق هست؟
  • شبکه معنایی رقبای شما چقدر گسترده هست؟

واژگان سایت شما در مورد این موضوعات باید کمی گسترده‌تر باشه. این مسئله مربوط به تمام معیارهای سئو هست. بذارین با یه مثال خارجی این مسئله رو واضح‌تر کنیم؛ در مونتانا یه جمله داریم: شما لازم نیست یه خرس گریزلی رو پشت سر بذارین (از بین ببرین)، شما فقط باید از دوست خودتون پیشی بگیرین.

پس برای ایجاد استراتژی سئو دراز مدت با ما همراه باشین.

با قدم‌های کوچک شروع کنید!

برای ایجاد لانگ ترم سئو به سراغ عبارات کلیدی کم رقابت برین، بعد خواهید دید که پیشرفت می‌کنین. بسیاری از ابزارها از جمله SEMrush و Wordtracker می‌تونن در تحقیق در مورد کلمات کلیدی طولانی به شما کمک کنن. با جستجوگرها بهتره قبل از تلاش برای عبارات رقابتی، جای قفل و ترافیک رو برای عبارات جستجوی کمتر رقابتی (معمولاً عباراتی که با چند کلمه بلندتر نوشته می‌شن که به اونها دم بلند هم گفته میشه) بزنین. در حقیقت ایده این مرحله از ایجاد long term سئو این هست که در کوتاه مدت کاربران رو وارد سایت خود کنیم و توپ رو در زمین خودمون بندازیم.

از داده‌های ساخت یافته استفاده کنین

زمانی که شما دستورالعمل‌های کوکی رو در گوگل جستجو می‌کنین و می‌بینین که یه چرخ فلک از دستورالعمل‌ها قبل از نتایج واقعی جستجو ظاهر می‌شه، در حقیقت اونها قسمت‌های غنی از وب سایت‌هایی هستن که مارک خاصی رو به گوگل ارائه می‌دن؛ در قالب Schema.org، به نام داده‌های ساخت یا فته هست. به این ترتیب گوگل می‌دونه که این مسئله یه دستورالعمل هست و فقط یه مزاحمت در مورد کوکی‌ها نیست. بنابراین برای ایجاد استراتژی سئو دراز مدت می‌تونین از داده‌های ساخت یافته استفاده کنین. ده سال پیش گوگل فقط لیستی از نتایج وب بود که فاقد این عناصر بود. اکنون بیشتر صفحه اول جستجو در گوگل، عناصر قابل ارتقاء هست که با استفاده از داده‌های ساخت یافته ارائه می‌شن. توجه کنین که توصیف همه موارد در وب سایت خود (محصولات، فیلم‌ها، بررسی‌ها و غیره) با استفاده از Java script object یا JSON بسیار مهم هست. وقتی گوگل از اهداف جستجوگر بدونه، به این ترتیب می‌تونه دید بیشتری داشته باشه. فقط اطمینان حاصل کنین که از این مسئله سوء استفاده نکردین، مانند استفاده از داده‌های ساخت یافته برای این که به گوگل بگین که محصولات شما، مثلاً فقط با داشتن ۵ ستاره در گوگل در کنار وب سایت شما، دارای بررسی ۵ ستاره هستین. ایجاد لانگ ترم سئو قطعاً می‌تونه برای بهینه سازی وب سایت شما اثر بخش باشه.

خلاق باشین!

اگه برنامه نویس دارین، ابزارک یا نشان‌هایی ایجاد کنین که به سایت شما پیوند داشته باشن و مشتریان، فروشندگان یا شرکت‌های وابسته بتونن در وب سایت‌های خود قرار بدن. این مسئله یه تکنیک عالی و پیوندساز مشروع هست که می‌تونه منجر به رشد نمایی در شرایط مناسب بشه. TripAdvisor یکی از بی‌شمار شرکت‌ها هست که برای تعامل با سایت خود و ارسال نظر، به اونها نشون می‌ده و از این طریق تلاش در جستجوگرها رو افزایش می‌ده. برای ایجاد سئو long term در ادامه این ۶ مرحله با ما همراه باشین.

وبلاگ نویسی رو شروع کنین

پیام این مرحله به شما این هست که نویسنده درونی خود رو آزاد کنین و وبلاگ خود رو با پست‌های وبلاگ کاملاً تحقیق شده و عمیق ایجاد کنین. برای ایجاد استراتژی سئو دراز مدت داشتن یه وب سایت، تجارت الکترونیکی و همچنین داشتن محتوای وبلاگ در سایت بسیار مفید هست. زمانی که می‌خواید سایت‌های دیگه به شما وصل بشن، باید توجه کنین که پیوند اونها به یه پست وبلاگ آسون‌تر از فروشگاه تجارت الکترونیکی هست. برای اونها و کاربران اونها کمتر این مسئله هرزنامه به نظر می‌رسه. لطفاً توجه کنین که نباید از چرخش محتوا استفاده کنین. (استفاده از نرم افزار برای تغییر دادن مقاله خود فقط به اندازه کافی گوگل رو فریب می‌ده که فکر می‌کنه مقاله‌ای جداگانه هست) یا هک‌های مشابه برای تولید محتوا محسوب می‌شه. توجه کنین که این ترفندها برای کاربران واقعی خوب نیستن و بنابراین برای ایجاد long term سئو هم خوب نیستن.

ارسال پست به عنوان مهمان رو در نظر داشته باشین

روش معتبر دیگه برای به دست آوردن بازدیدکنندگان جدید، ارسال پست مهمان در وبلاگ‌های دیگه هست. این آخرین مرحله برای ایجاد لانگ ترم سئو هست. سپس می‌تونین در این روش مطالبی رو منتشر کنین که به وب سایت یا وبلاگ شما پیوند دارن. فقط مطمئن بشین مطالبی که می‌نویسین غنی، اصلی و معتبر هست و همچنین سایتی که در اون پست مهمان می‌ذارین معتبر باشه. به خاطر داشته باشین که در حال ایجاد محتوا هستین. برای این کار باید موارد زیر رو انجام بدین:

  • اطلاعاتی رو ارائه بدین که برای کاربران واقعی مفید باشه. ( آیا افراد بیگانه از طریق سایت‌های خود به اون پیوند می‌دن چون اونها رو آموزنده می‌دونن)
  • خلاق باشین. (آیا مطالب شما رو می‌شه در یه صفحه وب دیگه پیدا کرد؟)
  • اصیل باشین. (آیا شما نظرات مخالف و موافق خود رو ارائه می‌دین؟ می‌تونین تا اونجا که ممکن بی طرف باشین؟)

بهینه سازی برای سئو فنی

این مورد در لیست بهترین تاکتیک‌ها برای ایجاد استراتژی سئو دراز مدت بود. برخلاف بسیاری از موارد دیگه، در این جمع بندی که مربوط به سئو فنی است، نیازی به ادامه اجرای این استراتژی‌ها نیست. در حقیقت اونها مواردی هستن که می‌تونین یه بار تنظیم کنین و سپس با تعمیر و نگهداری کم و بدون هیچ مشکلی اون رو مدیریت کنین.

  • یه حساب گوگل وبمستر ایجاد کنین و فهرست سایت خود رو ارسال کنین.
  • وب سایت خود رو بهینه کنین، بنابراین سریع بارگیری می‌شه.
  • وبسایت ریسپانسیو طراحی کنین.
  • از معماری منظم و طبیعی سایت استفاده کنین.
  • گواهی SSL رو به سایت خود اضافه کنین.
  • پیوندهای ورودی رو در سایت خود کنترل کرده و پیوندهای خراب رو برطرف کنین.

با پیروی از بهترین روش‌های فنی سئو، شما پایه خوبی برای وب سایت خود ایجاد می‌کنین که این موضوع می‌تونه ارزش طولانی مدت یا لانگ ترم سئو رو فراهم کنه. همه روش‌های بازاریابی دیگه شما علاوه بر این، باعث می‌شه که سایت شما همچنان در رتبه بالاتری قرار داشته باشه و بیشتر در نتایج جستجو نشون داده بشه.

فقط به یاد داشته باشین که اگه تمام معیارهای کلیدی سئو رو در طول زمان و در ارتباط با رقبا دنبال نکنین، هیچ کدام از این موارد مهم نیست. مهم‌ترین مسئله چیه؟ پیگیری! پیگیری کلید این ماجرا و روند هست. با استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سفید بالا، مشتریان شما می‌تونن سال‌ها از رشد مداوم سئو بهره مند بشن، بدون این که در نتایج جستجو که بسیاری از اونها زمان انجام یه بروز رسانی مهم گوگل از اونها شکایت دارن، رنج می‌برن. اونها هرگز مجازات دستی نداشتن. نوشتن مقالات در سطح متخصص، تحقیق شده و عمیق بازده قابل توجهی داشته. این گونه وب سایت‌های برتر هم به مطالب شما پیوند می‌دن. بنابراین نوشتن مقالات تخصصی رو فراموش نکنین. اینطوری می‌تونین ترافیک ارگانیک خود رو بالا ببرین و long term سئو ایجاد کنین. دقت کنین که این فرمول ممکنه کمی تغییر کنه، اما مسیر دستیابی به موفقیت سئو هنوز با محتوای جامد هموار هست. اکنون می‌دونین برای ایجاد لانگ ترم سئو یا سئو long term باید چه مراحلی رو طی کنین. اگر چه این مراحل نیاز به پیگیری بیشتر و صبوری زیاد داره اما قطعاً مطمئن‌تر و کاربردی‌تر برای بهینه سازی وب سایت شما خواهد بود.

نظرات و سوالات خود رو با ما به اشتراک بذارین. امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشه.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 277 views بار دسته بندی : سئو تاريخ : 25 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.