مدرسه قباد مزايا و معایب تحصیل در اوکراین - مدرسه قباد

زمانی که موضوع تحصیل مقرون به صرفه مطرح می‌شود، اوکراین یکی از کشورهایی است که در صدر جدول انتخاب افراد قرار می‌گیرد. استقبال زیاد دانشجویان برای ادامه تحصيل، خصوصاً تحصیل پزشکی در اوکراین دلیلی شد تا در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در اوکراین بپردازیم. موسسه مهاجرتی میرداماد، یکی از معتبرترین مجموعه‌هایی است که در خصوص مهاجرت و اعزام دانشجویان فعالیت می‌کند. پاسخ سوالات خود را از کارشناسان متخصص این تیم حرفه‌ای دریافت کنید.

بررسی مزیت های تحصیل در اوکراین

در ادامه به بررسی چند مزیت تحصیلی در این کشور پرداخته‌ایم.

پذیرش در دانشگاه بدون آزمون ورودی

اکثریت قریب به اتفاق دانشگاه‌های کشور اوکراین، برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی برگزار ‌نمي‌کنند. این مسئله میزان بسیار زیادی از فشار روانی و اضطراب جهت ورود به دانشگاه را کاهش خواهد داد.

(امکان دارد برخی از دانشگاه‌ها جهت پذیرش مصاحبه انجام دهند، اما چیزی تحت عنوان آزمون ورودی وجود ندارد.)

حمایت مالی دولت از دانشگاه‌ها

همانطور که گفته شد، شهروندان و مسئولان کشور اوکراین، برای تحصیل و علم و دانش اهمیت بسیار زیادی قائل هستند و سالانه بودجه زیادی را برای کمک به تجهیز و پیشرفت دانشگاه‌ها در نظر می‌گیرند‌.

این مسئله می‌تواند برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به اوکراین برای فرایند ادامه تحصیل را دارند؛ نکته‌ای دلگرم کننده به شمار بیاید.

اعتبار جهانی مدرک دریافتی توسط فارغ‌التحصیلان در اوکراین

شما پس از تحصیل در اوکراین، مدرک معتبر و استانداردی را دریافت خواهید کرد که برای بسیاری از کشور‌های جهان محرز و قابل پذیرش است.

تدریس به زبان انگلیسی یک مزیت عالی برای دانشجویان در اوکراین

یکی از دغدغه‌های بزرگ دانشجویانی که قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل را دارند، زبان آموزشی کشور مقصد است. خوشبختانه تحصیل در اوکراین، علاوه بر زبان روسی و اوکراینی، به زبان انگلیسی نیز انجام می‌شود. اگر قصد اشتغال در این کشور را دارید، تسلط بر زبان رسمی فرصت‌های شغلی بیشتری را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

هزینه‌های جانبی مقرون به صرفه

عمده هزینه افراد مهاجر پس از شهریه دانشگاه خوراک، پوشاک، مسکن و حمل‌و‌نقل است. کشور اوکراین، هزینه‌های جانبی مقرون به صرفه‌ای دارد و برای دانشجویان در موارد بسیار زیادی تخفیف‌های ویژه‌ای قائل می‌شود. به طور کلی می‌توان هزینه یک زندگی معمول و دانشجويی در این کشور را مبلغ تقریبی ۲۰۰دلار در ماه تخمین زد‌. (سبک زندگی و مدیریت مالی دو عامل تعیین کننده در رابطه با هزینه‌های شما خواهند بود.)

عدم محدودیت سنی

یکی از ویژگی‌های مثبت تحصیل در اوکراین، عدم محدودیت سنی است. شما برای تحصیل در اکثریت دانشگاه‌های این کشور می‌توانید در هر سن و سالی که باشید اقدام کنید.

مجوز کار در کنار تحصیل

برخلاف برخی از کشورها که برای دانشجویان بین‌المللی مجوز کار را نظر نمی‌گیرند، کشور اوکراین برای هر سه مقطع تحصیلی (کارشناسی، ارشد ‌و دکترا) مجوز کار در کنار تحصیل را صادر می‌کند. شما با در اختیار داشتن این مجوز می‌توانید از طریق کار کردن بخشی از هزینه‌های مربوط به زندگی را به دست آورید.

از دیگر مزیت های تحصیل در اوکراین

  • برقراری امنیت
  • فرهنگ عمومی بالا
  • در اختیار دادن طیف وسیعی از رشته‌ها جهت ادامه تحصیل
  • امکان اشتغال پس از تحصیل و کسب اقامت از این طریق
  • احترام ویژه و رفتار مؤدبانه با دانشجویان کشور های دیگر
  • کیفیت آموزشی بالا
  • تحصیل در محضر برترین اساتید جهان
  • تنوع در مناطق تفریحی جهت گذراندن اوقات فراغت

معایب تحصیل در اوکراین

در ادامه به بررسی چند مورد از معایب تحصیل در این کشور اشاره خواهیم کرد.

آب‌و‌هوای سرد

کشور اوکراین در محیط جغرافیایی سردسیر قرار دارد و مردمان این کشور چند ماه از سال را در هوای سرد مطلق تجربه می‌کنند. این مسئله برای برخی از افراد یک موضوع غیرقابل پذیرش به شمار می‌رود.

برقراری ارتباطات‌ محدود در صورت عدم آشنایی با زبان اوکراینی یا روسی

زبان رسمی این کشور انگلیسی نیست و عموم شهروندان در این کشور، به زبان اوکراینی یا روسی صحبت می‌کنند. بهتر است تا با تسلط نسبی بر یکی از این دو زبان دامنه ارتباطات خود را گسترده‌تر کرده و امکان اشتغال پس از تحصیل‌تان را افزایش دهید.

دور بودن برخی از دانشگاه‌ها از مرکز شهر

برخی از دانشگاه‌های کشور اوکراین، از مرکز شهر فاصله زیادی دارند و دانشجویان برای رفع نیازهای خود مجبور می‌شوند تا مسافت‌های طولانی را طی کنند. توجه به این موضوع قبل از ثبت‌نام و درخواست برای پذیرش دانشگاه، مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنید.

پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه بلافاصله پس از ورود به اوکراین

شما پس از ورود به خاک کشور اوکراین، باید سریعا همه هزینه دانشگاه خود را پرداخت کنید. جالب است بدانید که شما مستقیماً این هزینه را پرداخت نمی‌کنید؛ بلکه شهریه مربوطه را برای نماینده دانشگاه مورد نظر را می‌فرستید.

توجه داشته باشید که از صحت و سقم این قضیه و فردی که پول را در اختیار او می‌گذارید اطمینان حاصل کنید و جوانب احتیاط را در این خصوص رعایت کنید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

جمع‌بندی

توجه داشته باشید که هر کشوری در کنار مزیت‌ها و امکاناتی که دارد، دارای برخی از نکات منفی نیز هست. شما با بررسی شرایط فردی، استعداد و مهارت‌ها دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید را می‌توانید انتخاب کنید. مؤسسه میرداماد در کنار شماست تا با ارائه اطلاعات دقیق از کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید از جمله اوکراین، شما را یاری کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 224 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.