مدرسه قباد آموزش با ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن - مدرسه قباد

معرفی: پلتفرم های adobeconnect و bigbluebutton هر دو رغیب هایی سرسخت در برگزاری جلسات آنلاین می باشند که این روزها بسیار ترند شده اند و مخصوصا در ایران استفاده زیادی از این نرم افزار ها در حوزه آموزش و برگزاری کلاس های آنلاین می شود. از نظر مزایای استفاده می توان گفت این دو پلت فرم در یک سطح در حال فعالیت می باشند فقط نکته ای که وجود دارد در مورد عدم دریافت نسخه های جدید ادوب کانکت در ایران به دلیل تحریم هایی که وجود دارد می باشد ولی بیگ بلو باتن تقریبا هر ماه بروزرسانی می شود و با آپدیت های جدید باگ های قبلی را رفع می کند و از نظر کارایی خود را بالا می کشد. از نظر مشکلات ، این دو برنامه آموزش مجازی دارای مشکلاتی نیز هستند که در اینجا به ذکر چند مورد اشاره می کنیم و در مورد نحوه رفع آنها صحبت خواهیم کرد.

مشکلات ادوبی کانکت

افرادی که از ادوبی کانکت برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده میکنند قطعا با مشکل صفحه سفید در ادوبی کانکت مواجه شده اید. در این مقاله میخواهیم درباره ی دلیل سفید شدن صفحه و راه حل رفع این مشکل صحبت کنیم.

ادوبی کانکت یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین پلتفرم های برگزاری کلاس آنلاین میباشد که در کنار امکاناتی که در اختیار کاربر قرار میدهد مشکلاتی نیز دارد. برخی کاربران در زمان استفاده از این پلتفرم با مشکلاتی رو به رو میشوند که درصدد رفع مشکل برمی آیند. یکی از اساسی ترین مشکلات ، مشکل صفحه ی سفید در ادوبی کانکت میباشد. به این صورت که کاربر هنگام ورود به کلاس به جای فضای کلاس با صفحه ی سفید رو به رو میشوند که با چند روش ساده میتوان این مشکل را برطرف کرد.

رفع مشکل سفید شدن صفحه در ادوبی کانکت

معمولا زمانی که صفحه ی ادوبی کانکت سفید میشود که مرورگر مشکلی داشته باشد که برای رفع این مشکل راهکارهایی برای شما ارائه داده ایم:

  • روش اول

۱) پاک کردن کش مرورگر

برای پاک کردن کش مرورگر کافیست از بخش سه نقطه بالای صفحه ی مرورگر گزینه ی Setting را انتخاب کنید و سپس طبق عکس زیر گزینه ی cache را سرچ کرده و گزینه ی Cleare Browsing Data را انتخاب کنید:

و در مرحله ی آخر بر اساس زمان دلخواه کش خود را پاک کنید.

۲) بروزرسانی مرورگر

۳) حذف و نصب دوباره مرورگر

  • روش دوم

در روش دوم شما بر روی آیکون برنامه ی ادوبی کانکت راست کلیک کرده و گزینه ی Properties انتخاب کنید و طبق تصویر زیر منوی Shortcut را انتخاب کرده و در بخش نوار تارگت واژه ی disable-gpu– اضافه کنید:

و سپس برنامه را بسته و دوباره وارد کلاس شوید تا مشکل شما برطرف شود.

  • روش سوم

یکی دیگر از روش هایی که میتواند مشکل صفحه سفید در ادوبی کانکت را برطرف کند این است که از نسخه ی مرورگر این پلتفرم برای برگزاری کلاس خود استفاده کنید. برای ورود به کلاس مجازی از طریق مرورگر کافی است لینک کلاس را در قسمت آدرس بار مرورگر وارد کنید تا به کلاس وارد شود.

در حالت کلی بهترین روش برای مشکل صفحه ی سفید ادوبی کانکت بروزرسانی و آپدیت فلش پلیر مرورگر استفاده کنید. اگر با این روش مشکل برطرف نشد شما میتوانید از دیگر راه حل های ارائه شده استفاده کنید.

مشکلات بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن تقریبا در تمام زمینه ها خوب عمل کرده و می کند و همانطور که پیشتر توضیح دادیم هر ماه آپدیت می دهد و مشکلات قبلی را حل می کند اما یکی از مشکلات جدید این پلتفرم که البته تا حدود زیادی حل شده است مربوط به تخته سفید بیگ بلو می باشد که گاهی در گوشه های تخته نمی توان نوشت و گاهی ریفرش می شود و کلا مشکلات زیادی را برای برگزار کنندگان رویداد بوجود می آورد که البته امید می رود در بروزریانی ها و نسخه های آینده حتما این مشکل حل شود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 319 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.