مدرسه قباد اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا - مدرسه قباد

اقدامات پیش از ورود به کانادا:

 ترجمه مدارک شناسایی

به همراه داشتن اصل و ترجمه مدارک شناسایی در مراجعه به سفارت و مهاجرت به کانادا از الزامات سفر است.

یادگیری زبان

کانادا یک کشور دوزبانه (انگلیسی و فرانسوی) است. یادگیری یکی از این دو زبان نه‌تنها یکی از کارهای مهم پیش از ورود به کانادا است، بلکه تا حدود بسیاری موجب پیشرفت شما در کانادا می‌شود.

تعیین محل اسکان

پیشنهاد ما این است که در سال‌های اولیه به مواردی مانند بزرگی یا لوکس بودن خانه زیاد اهمیت ندهید. با توجه به تغییرات به‌ویژه فرهنگ و محل زندگی که در محیط جدید با آن‌ها روبرو خواهید شد احتمال دارد که از همان اول اجازه چنین انتخاباتی را نداشته باشید.

جستجوی شغل

پیدا کردن شغل هم یکی از کارهای مهمی است که پیش از رفتن به کانادا باید انجام بشود. کانادا هم مثل کشورهای دیگر، دارای حرفه‌ها و شغل‌هایی است از درآمد بسیاری بهره‌مند هستند.

جستجوی دانشگاه و مرکز آموزشی

می‌توانیم به حاشیه بگوییم که آشنایی با سیستم آموزشی کانادا، یکی دیگر از کارهای مهم پیش از ورود به کانادا است که نباید نادیدگرفته بشود.

 

بیمه سلامت

یکی دیگر از پیشنهادهای ما به کسانی که قصد عزیمت به کانادا رادارند، این است که به فکر بیمه سلامت شخصی و کسب اطلاعات کافی در خصوص سیستم درمانی کانادا باشند.

هزینه‌های درمان در کانادا خیلی زیاد است. نداشتن بیمه سلامت موجب می‌شود فرد هزینه‌های سنگینی را متحمل بشود.

شناسایی مراکز خرید و رستوران‌های ارزان‌قیمت

منظور از مراکز خرید اقتصادی همان فروشگاه‌های ارزان هستند. این فروشگاه‌ها اکثراً اجناس را باقیمت پایین‌تر از حد معمول می‌فروشند. گاهی اوقات، این فروشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کم منفعت هستند. بعضی از آن‌ها هم فروشگاه‌های خرده‌فروشی هستند که اجناس فروشگاه‌های دیگر را که به فروش نرسیده عرضه می‌کنند. بعضی هم فروشگاه‌های دست‌دوم هستند.

کسب اطلاعات ابتدایی

مواردی مانند تهیه رزومه شغلی، تهیه لیستی از اقوام و دوستان ساکن در کانادا، چگونگی دریافت کارت اقامت، عضویت در کتابخانه، تهیه کارت بهداشت، تهیه شماره بیمه اجتماعی، تهیه کارت اعتباری، افتتاح حساب بانکی و…. از مواردی هستند که باید پیش از رفتن به کانادا در مورد آن‌ها تحقیق کنید.

اقدامات مهم قبل از ورود به کانادا

دیتا ساینس در کانادا

رشته دیتا ساینس در کانادا

دیتا ساینس یک حوزه بین‌رشته‌ای است که ریشه در آمار، ریاضیات، کامپیوتر و زبان انگلیسی دارد.

دیتا ساینس یا علوم داده به‌عنوان یک‌رشته به خاطر تقاضای بسیار دامنه وسیع مرتبط با آن، از بقیه‌ی عرصه‌ها جدا است. کانادا یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل علوم داده و تجزیه‌وتحلیل است.

مؤسسات کانادایی طیف وسیعی از مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در دیتا ساینس را برای دانشجویان عرضه می‌دهند. دانشگاه‌های علوم داده در کانادا به خاطر امکانات آموزشی مثال‌زدنی‌شان در سراسر جهان رتبه‌بندی خیلی عالی دارند.

کانادا قرار است تا سال ۲۰۲۳ تقریباً ۳۰۰,۰۰۰ دانشمند داده تولید کند. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ کانادا به تقریباً ۲۰,۰۰۰ شغل در رشته‌ی دیتا ساینس احتیاج خواهد داشت.

 

 مزایا و معایب تحصیل در رشته دیتا ساینس در کانادا

رشته دیتا ساینس از نمونه رشته‌هایی است که پر تقاضا است. ازآنجایی‌که کسب‌وکارهای بیشتری برای تصمیم‌گیری به علم داده و تجزیه‌وتحلیل وابسته هستند، انتظار می‌رود که تقاضا برای دانشمندان داده در سال‌های آینده افزایش یابد.

طبق اعلام شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICTC) مشاغل علوم در میان ۱۵ شغل برتر دیجیتالی هستند که کانادا تا سال ۲۰۲۳ به آن‌ها احتیاج خواهد داشت. در همین دوره، ICTC پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای کارگران دارای مهارت دیجیتالی در کانادا به بیش از ۳۰۵۰۰۰ نفر برسد.

درصورتی‌که علوم داده یک‌رشته تحصیلی پرطرف‌دار و گزینه شغلی خیلی پرسودی است، بدون عیب نیست. برای شناخت بهتر این رشته خوب است محدودیت‌های آن را نیز بدانیم.

یکی از معایب دیتا ساینس وابستگی آن به حوزه دانش است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در این عرصه رادارند باید در حوزه ریاضیات و آمار، هوش مصنوعی، پردازش توزیعی، دانش محیط، فرموله کردن مسائل، عرضه داده و تصویرسازی پیشینه و دانش خوبی داشته باشند.

 

 

شرایط اخذ پذیرش در رشته دیتا ساینس در کانادا

تحصیل در رشته علوم داده در کانادا مانند هر رشته‌ دیگری شرایط و الزامات خودش را دارد. برای ادامه تحصیل در این عرصه برآوردن الزامات زبان انگلیسی و عرضه‌ی مدارک آکادمیک کامل و داشتن تسلط و مهارت در سه دروس علوم کامپیوتر، ریاضیات و انگلیسی الزامی است.

حداقل نمره زبان برای دریافت پذیرش در این رشته ۶٫۵ یا بالاتر در آیلتس آکادمیک است. البته نمره زبان انگلیسی بسته به مقطع و دانشگاه می‌تواند گوناگون باشد.

 

رشته بیوتکنولوژی در کانادا

رشته بیوتکنولوژی (Biotechnology)،  که به آن فناوری زیستی نیز می‌گویند، جزو رشته‌های میان‌رشته‌ای دانشگاهی است. این رشته تلفیقی از تکنولوژی و علوم زیستی است. رشتۀ بیوتکنولوژی به دنبال عرضه‌ی راه‌های زیستی برای مسائل و مشکلات حوزه‌های گوناگون ازجمله کشاورزی، پزشکی، صنایع غذایی، محیط‌زیست و مواردی مثل این‌هاست.
بیوتکنولوژی با استفاده از انواع فناوری‌ها و تکنیک‌ها برای تولید فرآیندهای کنترل‌شده زیستی- ژنتیکی و محصولات زیستی- صنعتی استفاده می‌کند. تغییر در ژنتیک مواد و تولید ژن‌های ترا ریخته، متداول‌ترین شکل استفاده از فرآیندهای بیومولکولی و موجودات زنده است. از این تکنولوژی برای تغییر و یا خلق ویژگی‌های فیزیکی در انواع گوناگون از موارد استفاده می‌شود.

رشته بیوتکنولوژی در کانادا

سوخت‌های زیستی، مواد غذایی تغییر ژنتیک یافته و آنتی‌بیوتیک‌ها مثال‌های خوبی از کاربرد بیوتکنولوژی و خلق محصولات بیوتکنولوژی است. در کنار موارد ذکرشده، بیوتکنولوژی در پزشکی هم کاربرد دارد. در رشته‌های پزشکی، از بیوتکنولوژی فرآیندهای ژنتیکی برای احیای اندام‌های از بین رفته شده استفاده می‌کنند.

شرایط پذیرش در دوره دیپلم و کارشناسی در کانادا برای رشتۀ بیوتکنولوژی

  • عرضه‌ی انگیزه نامه ‌(در این فایل باید دلایل علاقه‌مندی خود به تحصیل این رشته در کانادا را به‌خوبی تعیین کنید.)
  • حداقل معدل ۱۴ در ۲ سال آخر تحصیل دبیرستان (نمره معادل B)
  • حداقل نمرۀ ۱۲ برای دروس شیمی، زیست شناسی و ریاضیات
  • مدرک زبان با نمره حداقل نمرۀ آیلتس ۶ تا ۶٫۵ و یا تافل ۸۰ تا ۹۰
  • عرضه‌ی رزومه و مدارک تحصیلی

شرایط پذیرش برای تحصیل دورۀ کارشناسی ارشد و دکترای بیوتکنولوژی

  • نمرۀ زبان آیلتس ۶٫۵ و تافل حداقل ۸۳
  • عرضه‌ی مدرک پشت سر گذاشته شدن دورۀ کارشناسی بیوتکنولوژی و یا رشته‌های مرتبط مانند زیست شناسی، بیوشیمی و شیمی
  • عرضه‌ی آنلاین درخواست پذیرش تحصیلی و فیش پرداخت application fee
  • قبولی در مصاحبه
  • عرضه‌ی انگیزه نامه تحصیلی
  • فایل کامل رزومه تحصیلی و کاری

کلام آخر

در این محتوا از اسمارت اپلای سعی کردیم جزئیات مرتبط با تحصیل در رشته دیتا ساینس در کانادا را شرح بدهیم. همان‌طور که خواندید، رشته علوم داده یکی از رشته‌های پر تقاضا و درعین‌حال پردرآمد است. درست است که این رشته مزیت‌های بسیاری دارد اما از سختی و چالش‌های آن‌هم نباید غافل شد.

ورود به این رشته احتیاج به تسلط به علوم کامپیوتر، ریاضیات، آمار و زبان انگلیسی دارد. پس اگر در این حوزه‌ها پیشینه، مهارت، دانش و مهم‌تر از همه علاقه کافی دارید، شک نکنید که رشته خوبی را انتخاب کرده‌اید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,245 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 2 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.