مدرسه قباد نصب توری مرغی نورگیر، حیاط خلوت، بالکن و پاسیو - مدرسه قباد

نصب توری مرغی نورگیر، حیاط خلوت، بالکن و پاسیو

محفوظ نگه داشتن ساختمان از ورود پرندگان یکی از موارد مهم در ساخت و معماری ساختمان می باشد که گاها مورد غفلت قرار گرفته و سبب بروز مشکلاتی برای ساکنین ساختمان می شود، یک از راه حل های دائمی جهت عدم ورود پرندگان به داخل ساختمان نصب توری مرغی در نورگیر و بالکن ساختمان می باشد . برای دریافت اطلاعاتی در همین زمینه با ما همراه باشید .

 

نصب توری مرغی با طناب، معمول ترین روش

همواره در انتخاب مناسب ترین روش کار در ارتفاع، حفظ ایمنی مجری کار دغدغه اصلی می باشد .

معیارهای مهم دیگر مانند هزینه، مدت زمان و کیفیت اجرای کار نیز مسائل مهمی است که پس از ایمنی اجرای کار به آنها پرداخته می شود .

کار در ارتفاع با طناب تمامی معیار های فوق را در بهترین حالت قرار می دهد و مناسب ترین روش برای نصب توری مرغی برای نورگیر ساختمان می باشد .

انجام کار با طناب نیازمند وجود زیر ساخت مناسب در ساختمان به جهت بستن طناب ها یا به اصطلاح کارگاه و نیروی آموزش دیده کار در ارتفاع می باشد .

با رعایت تمامی استانداردهای کار در ارتفاع با طناب توسط مجری کار، این روش ایمن ترین راه جهت نصب توری مرغی برای بالکن و نورگیر ساختمان است .

 

فواید نصب توری مرغی در پاسیو

  1. پرنده‌ها تشریف نیاورند:

اولین و معروف ترین فایده نصب توری مرغی این است که باعث می‌شود پرندگان مختلف به داخل آن نیایند. آمدن پرنده‌ها به داخل فضای پاسیو اصلا اشکال ندارد، البته اگر آن‌ها جلوی خودشان را بگیرند که در این قسمت خرابکاری نکنند و فضله نیندازند. اگر پرندگان به توالت معتقد بودند این مشکل بین انسان‌ها و پرندگان و پاسیو حل می‌شد. البته غیر از این موضوع بسیاری از مردم از سر و صدا کردن کبوتر‌ها در ساعات اولیه صبح هم شکایت دارند. چون پرندگان و مخصوصا کبوتر به صبح زود پاشدن اعتقاد زیادی دارند ولی بسیاری از انسان‌ها چنین اعتقادی ندارند.

  1. پرنده‌ها تشریف نبرند:

یکی دیگر از استفاده‌های توری مرغی در پاسیو‌ها برای کسانی است که دوست دارند در فضای پاسیو پرنده نگهداری کنندو البته این مورد به پاسیوهای عمومی‌ساختمان اختصاص ندارد. در بعضی از نقشه‌های ساختمان‌ها اینطور تعبیه شده که فضایی را برای پاسیو در نظر گرفته اند که قابلیت تزئین و حتی نگهداری پرندگان در آن هست. نگهداری پرنده در پاسیو شور و نشاط زیادی به همراه می‌آورد. بعضی اوقات دیده می‌شود از طریق ارتباط با پرندگان شلوغ و پر سر و صدا به جنگ با موضوع افسردگی هم می‌روند و در بسیاری از موارد غلبه بر افسردگی هم صورت می‌گیرد.

 

  1. نور محیط حفظ شود:

این موضوع خیلی مهم است. نصب توری مرغی علاوه بر این که از آمد و شد پرندگان جلوگیری می‌کند در عین حال ساختمان را از نور روز و هوای تازه هم بهره مند می‌کند.

 

  1. کاهش دید از بیرون:

علاوه بر همه منافعی که برای نصب توری مرغی در پاسیو‌ها ذکر کردیم این موضوع را هم باید اضافه کرد. اکثر خانه‌ها در محیط پاسیو هم یک یا دو پنجره دارند. نصب توری در این مکان‌ها نه آنچنان اما تا حدی دید از بیرون را نسبت به محیط داخل آن محدود می‌کند. مخصوصا اگر توری چشمه‌های ریزتری داشته باشد.

 

  1. استفاده مناسب تر از حیاط خلوت:

اگر منزل شما دارای محیطی به نام حیاط خلوت است، پیشنها می‌کنیم از نصب توری مرغی در آن غافل نشوید. این کار دست شما را برای زیباسازی محیط زندگی تان باز می‌کند و شرایط را برای هر چه خصوصی تر کردن این فضا فراهم می‌کند.

 

منابع:

https://yun.ir/sotvy9

https://yun.ir/p8rjh6

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 2 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.