مدرسه قباد نکات تغذیه سالم و رژیم غذایی برای زنان بخش چهار - مدرسه قباد

 

نکات رژیم غذایی بارداری

اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد عصبی و بصری اولیه کودک شما و برای تولید شیر مادر پس از تولد ضروری هستند. دو وعده هفتگی ماهی های آب سرد مانند سالمون، تن، ساردین، شاه ماهی رژیم آنلاین یا آنچوی را هدف قرار دهید. ساردین به طور گسترده ای امن ترین و پایدارترین ماهی برای خوردن در نظر گرفته می شود، در حالی که جلبک دریایی یک منبع گیاهی غنی از امگا ۳ است.

 

از الکل خودداری کنید. هیچ مقداری برای نوزاد بی خطر نیست.

 

مصرف کافئین را کاهش دهید، زیرا با افزایش خطر سقط جنین مرتبط است و می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند.

 

به جای چند وعده بزرگ، وعده های غذایی کوچکتر و مکرر بخورید. این به پیشگیری و کاهش تهوع صبحگاهی و سوزش سر دل کمک می کند.

 

در مورد غذاهایی که ممکن است برای زنان باردار مضر باشد، احتیاط کنید. اینها شامل پنیرهای نرم، سوشی، گوشت های اغذیه فروشی، جوانه های خام و ماهی هایی مانند ماهی تن آلباکور، اره ماهی، کاشی ماهی و شاه ماهی خال مخالی هستند که حاوی سطوح بالایی از جیوه هستند.

 

پروتئین با کیفیت بالا نیز برای رشد مغز و سیستم عصبی کودک شما مهم است. پروتئین با کیفیت بالا را از ماهی، مرغ، لبنیات و منابع پروتئینی گیاهی به جای تکیه بر گوشت قرمز فقط انتخاب کنید.

 

نکات رژیم غذایی شیردهی

کالری مصرفی خود را کمی بیشتر نگه دارید تا به بدن کمک کنید تا شیر ثابتی داشته باشد.

 

بر منابع سالم پروتئین و کلسیم که در دوران شیردهی رژیم آنلاین تقاضای بیشتری دارند، تاکید کنید. زنان شیرده به حدود ۲۰ گرم پروتئین با کیفیت بیشتر در روز نسبت به قبل از بارداری نیاز دارند تا از تولید شیر حمایت کنند.

 

مکمل های ویتامین قبل از تولد را مصرف کنید، که هنوز در دوران شیردهی مفید هستند، مگر اینکه پزشک به شما دستور دیگری بدهد.

 

از الکل، کافئین و نیکوتین خودداری کنید. درست مانند دستورالعمل های بارداری بالا، از نوشیدن و سیگار کشیدن خودداری کنید و مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

 

اگر کودک شما دچار واکنش آلرژیک شد، ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی خود داشته باشید. آلرژن های غذایی رایج عبارتند از شیر گاو، تخم مرغ، گندم، ماهی و مرکبات. برای آلرژی به شیر گاو، می‌توانید نیازهای کلسیم خود را از طریق سایر غذاهای حاوی کلسیم بالا مانند کلم پیچ، کلم بروکلی یا ساردین تامین کنید.

 

نکات رژیم غذایی برای کاهش علائم یائسگی

تا یک دهه قبل از یائسگی، سیستم تناسلی شما آماده بازنشستگی می شود و بدن شما تولید هورمون های خود را تغییر می دهد. با خوب غذا خوردن در زمانی که وارد سال های یائسگی می شوید، می توانید علائم رایج را کاهش دهید.

 

مصرف کلسیم (همراه با ویتامین D و منیزیم) را برای حمایت از سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان افزایش دهید.

 

شراب، شکر، محصولات آرد سفید و قهوه را محدود کنید تا گرگرفتگی را کاهش دهید.

 

چربی های خوب بیشتری بخورید. اسیدهای چرب ضروری رژیم آنلاین امگا ۳ و امگا ۶ می توانند به افزایش تولید هورمون کمک کرده و به پوست شما درخشندگی سالم ببخشند. روغن گل مغربی و روغن انگور فرنگی سیاه منابع خوبی از اسید گاما لینولنیک (GLA) هستند، یک اسید چرب ضروری که می تواند به تعادل هورمون ها و کاهش گرگرفتگی کمک کند.

 

دانه کتان را برای گرگرفتگی امتحان کنید. بذر کتان سرشار از لیگنان است که به تثبیت سطح هورمون ها و کنترل گرگرفتگی کمک می کند. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. سعی کنید آن را روی سوپ، سالاد یا غذاهای اصلی بپاشید.

 

سویا بیشتری بخورید محصولات سویا سرشار از فیتواستروژن هستند، استروژن های گیاهی که مشابه استروژن تولید شده توسط بدن هستند. برخی از مطالعات نشان می دهد که سویا ممکن است به مدیریت علائم یائسگی کمک کند. از منابع طبیعی سویا مانند شیر سویا، توفو، تمپه و آجیل سویا استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 129 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.