مدرسه قباد کمپانی ریزر از کنسول دستی اندرویدی «ریزر اج فایو جی» پرده برداشت - مدرسه قباد

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

کنگره جهانی موبایل لاس وگاس در حال برگزاری است و ریزر به عنوان یکی از خوشنام‌ترین تولید کنندگان لوازم جانبی گیمینگ، در کنار کوالکام و ورایزون یک کنسول بازی جدید با سیستم عامل اندروید را معرفی کرد. این کنسول دستی که ریزر اج فایو جی (Razer Edge 5G) نام دارد، قرار است در روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) به طور رسمی رونمایی شود، اما در حال حاضر یک معرفی مختصر از آن شده و در ادامه قصد داریم به مرور آنچه که فعلاً در موردش می‌دانیم، بپردازیم. با سی اس تیم همراه باشید.

همان‌طور که از نام این کنسول دستی پیداست، قابلیت اتصال به شبکه‌های ۵G را دارد و در واقع اولین کنسول بازی دستی در نوع خود خواهد بود که چنین قابلیتی را ارائه می‌کند. البته، ریزر اج فایو جی یک کنسول ابری نیست و می‌تواند بدون اتصال به اینترنت نیز بازی‌ها را اجرا کند. چرا که این کنسول مجهز به پلتفرم اسنپدراگون G3X نسل ۱ بوده و قدرت کافی برای اجرای بازی‌ها را دارد. پلتفرم اسنپدراگون G3X نسل ۱ سال گذشته در کنار کیت توسعه‌دهنده ساخته شده توسط ریزر رونمایی شد که آن کیت شباهت‌هایی با کنسول فعلی اج فایو جی داشت.

ریزر اج فایو جی

به عنوان یک دستگاه اندرویدی، می‌توانید انتظار داشته باشید که ریزر اج فایو جی همه بازی‌های موبایلی موجود در فروشگاه گوگل پلی را اجرا کند و البته در کنار آن قادر به اجرای سرویس‌های بازی ابری و استریم بازی‌ها از رایانه شخصی یا کنسول نیز خواهد بود. در ویدیوی کوتاهی که از این کنسول منتشر شده، می‌توان شکل طراحی آن را مشاهده کرد که دارای دو کلید آنالوگ، یک D-pad، و همچنین چندین دکمه در کنار نمایشگر است در حالی که در قسمت پشتی هم دکمه ماشه‌ای تطبیقی دارد (تطبیقی به این معنا که در سفتی آن‌ها بسته به شرایط موجود در بازی فرق خواهد کرد).

بر اساس آنچه که سال گذشته در کنسول کیت توسعه دهنده اسنپدراگون G3X نسل ۱ دیده بودیم، ریزر اج فایو جی احتمالاً به صفحه نمایش اولد ۶٫۶۵ اینچی با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز بوده و از پردازنده گرافیکی انحصاری ادرنو نیرو خواهد گرفت. همچنین، سیستم خنک کننده فعال (اکتیو) و باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی‌های احتمالی این کنسول دستی هستند. در ضمن، انتظار می‌رود این دستگاه به یک وب‌کم ۱۰۸۰P برای ارتباط تصویری مجهز بوده و از طریق پورت USB-C با پشتیبانی از DisplayPort به تلویزیون یا مانیتور ۴K و همچنین هدست‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی متصل شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.