مدرسه قباد آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP – راهنمای جامع و تکمیلی - مدرسه قباد

کمتر کسی هست که با اینترنت و سایت های مختلف ارتباط برقرار نکرده باشد ولی افرادی هستند که می خواهند در کنار کار با صفحات وب برای فعالیت های روزمره خودشان هم روش های طراحی وبسایت را یاد بگیرند. این مورد برای کسانی که در رشته تحصیلی کامپیوتر و زیر شاخه های آن مشغول تحصیل هستند اهمیت بیشتری دارد. ارائه پایان نامه طراحی سایت یکی از مواردی است که دانشجویان باید با تمامی جزئیات آن آشنا باشند.

روش های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد ولی امروزه یکی از مهمترین و پرکاربردترین راه ها برای طراحی یک وبسایت استفاده از زبان برنامه نویسی شناخته شده و با امکانات بالا است. زبان برنامه نویسی PHP یکی از این موارد است که با ارائه نسخه های جدید راه طراحی سایت را برای دانشجویان و علاقمندان برنامه نویسی سایت تسهیل کرده است.

در ادامه این مطلب می خواهیم به صورت تخصصی در زمینه آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP صحبت کنیم و شما را با ویژگی هایی که باعث می شود این موضوع را برای پایان نامه تحصیلی خود انتخاب کنید آشنا کنیم.

اهمیت نگارش یک پایان نامه معتبر

همه دانشجویانی که بعد از گذراندن دوره ی کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل خود را به پایان می رسانند باید در انتها یک پایان نامه تحصیلی ارائه دهند که محتوا آن باید در زمینه رشته تحصیلی شان و دارای جزئیات کامل و معتبر باشد.

آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP - راهنمای جامع

دانشجویان ابتدا باید شیوه ی نگارش یک پایان نامه را با کیفیتی قابل قبول بدانند تا بتوانند با پیشنهاد استاد راهنمای خود موضوع مناسب با فعالیت شخصی و کاری که در نظر دارند ارائه کنند. پایان نامه را می توان ستون فقرات و ماحصل تحصیل چند ساله یک دانشجو دانست که نقش مهمی در آینده کاری و شغلی او دارد.

نه تنها فردی که مسئول گردآوری و دفاع از پایان نامه است بلکه افراد، سازمان ها و شرکت های مختلفی هم می توانند از پایان نامه ساخته شده استفاده کنند. به طور مثال اگر موضوع پایان نامه در موردی یکی از نرم افزارهای جدیدی باشد که تا بحال درباره آن نگارش نشده است می تواند برای اساتید و دانشجویان دیگر نیز بسیار حائز اهمیت باشد.

از جمله رشته های تحصیلی که می تواند در زمینه بروز ترین منابع و اطلاعات موجود، موضوعات قابل قبولی را انتخاب کند، رشته ی مهندسی کامپیوتر و تمامی گرایش های زیر مجموعه آن است.

مراحل نوشتن پایان نامه برای رشته ی کامپیوتر

مانند هر تحقیق و پژوهشی نگارش پایان نامه هم مراحل و جزئیات خاص خود را دارد که باید برای هر بخش از آن با دقت و تمرکز زمان لازم گذاشته شود. در ادامه می خواهیم مراحل نوشتن پایان نامه مناسب برای رشته تحصیلی کامپیوتر را بررسی کنیم.

  • انتخاب موضوع مناسب

در ابتدا باید در مورد انتخاب موضوع که اولین گام جهت نگارش پایان نامه تحصیلی است را محکم برداریم تا در ادامه بتوانیم حواس خود را بر مسیری که انتخاب کرده ایم متمرکز کنیم.

در این جا ما موضوع پایان نامه طراحی سایت با PHP را انتخاب می کنیم و می خواهیم در مورد کلیه جزئیات زبان PHP جهت برنامه نویسی یک سایت پویا و داینامیک را بحث کنیم.

  • بررسی منابع مورد تحقیق

مرحله بعدی بعد از انتخاب موضوع، استفاده از منابع مناسب و مورد استفاده برای تحقیق است.

این منابع می توانند شامل کتاب، مجله، صوت و فیلم های آموزشی از مدرسه قباد باشند و یا شرکت در کنفرانس ها و سمینار های مختلفی که به موضوع مورد نظر ما مربوط است.

  • انتخاب منابع اولیه خودتان

بعد از اینکه منابع کلی و جامع برای تحقیق را انتخاب کردید نوبت به انتخاب منابع اولیه و محلی شخصی دانشجو جهت شروع تحقیق است.

این منابع می تواند حاصل دست نوشته های شخصی، آزمایش ها، خلق ایده های فکری و نوین، داستان های افرادی که مانند شما به آن موضوع توجه داشته اند، باشد.

آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP - راهنمای جامع

  • تنظیم زمان بندی انجام پایان نامه

برای شروع و پایان هر تحقیق باید وقت و زمان مشخصی را ارائه کرد تا بتوانیم در مورد آن زمانبندی و برنامه ریزی کنیم.

هر چقدر زمانبندی های مشخص شده منظم و با برنامه باشد به ما کمک خواهد کرد تا مسیر مورد نظر برای تدوین نهایی پایان نامه را به درستی طی کنیم.

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد اولین قدم برای نگارش پایان نامه، انتخاب موضوع است که ما در این مطلب، پایان نامه طراحی سایت با PHP را انتخاب می کنیم.

این موضوع برای افراد علاقمند جهت طراحی انواع وبسایت های شخصی، شرکتی، فروشگاهی و … برای ورود به بازار کار بعد از تحصیل بسیار مناسب و با تقاضای بالا همراه است.

ذکر این نکته مهم است معمولا دانشجویان رشته ی مهندسی کامپیوتر با گرایش نرم افزار موضوعاتی از این قبیل که در مورد طراحی سایت و نرم افزار است را انتخاب می کنند.

ابتدا معرفی اولیه از زبان برنامه نویسی PHP خواهیم داشت تا با این زبان کاربردی برای طراحی انواع وبسایت های هوشمند آشنا شویم.

تعریف : زبان PHP به عنوان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور Server معرفی می شود که به معنی این می باشد که PHP روی سرورهای میزبانی وب ترجمه و کامپایل می شود در سمت کاربر اینکار انجام نمی شود که به همین خاطر PHP جزء زبان های Back-end می باشد.

این زبان توانسته است طی دهه گذشته به عنوان یکی از پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی وب معرفی شود که دارای ابزارهای کمکی مختلفی جهت ساده کردن طراحی سایت می باشد به این دسته از ابزارهای برنامه نویسی کمکی فریمورک Framework گفته می شود.

کدها و توابع زبان PHP می توانند با تگ های زبان نشانه گذاری ابر متن HTML در یک فایل در کنار هم قرار بگیرند کارایی خود را افزایش دهند.

هر شخصی بدون پیش نیاز خاصی از برنامه نویسی، می تواند شروع به کدنویسی و یادگیری زبان PHP کند و با اصول اولیه برنامه نویسی با این زبان محبوب آشنا شود.

آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP - راهنمای جامع

زبان PHP زبان برنامه نویسی به صورت متن باز (Open-Source) است که در ابتدا تنها برای طراحی وب داینامیک کاربرد داشت ولی امروزه کاربردهای فراوانی پیدا کرده است.

مزایای طراحی سایت با PHP

در راستای دلیل انتخاب موضوع پایان نامه طراحی سایت با PHP باید گفت که این زبان برنامه نویسی مزایا و ویژگی های مناسبی دارد که هر شخص علاقمند برای ورود به حوزه وب را به خود جذب می کند.

برخی از مهمترین مزایای طراحی سایت با زبان PHP عبارتند از :

۱- سازگاری با انواع سیستم های مدیریت محتوا

از جمله کاربردی ترین مزایای زبان برنامه نویسی PHP مربوط به سازگاری این زبان با CMS های پر طرفدار مانند وردپرس، جوملا، دروپال و … است که این سیستم های مدیریت محتوای تحت وب، دارای جامعه بزرگ کاربری هستند و جایگاه مهمی در پیشرفت حوزه وب تابحال داشته اند.

از آن گذشته CMS های ذکر شده به همراه نمونه های متعدد دیگر همگی با زبان PHP برنامه نویسی شده اند.

از این حیث سازگاری کدها و توابع برنامه نویسی PHP با سیستم های مدیریت محتوا محبوب حال حاضر بسیار بالا بوده و براحتی می توانیم سورس کدهای داخل فایل های آنها را تغییر دهیم.

۲- سازگاری با پلتفرم های مختلف

همانطور که می دانیم در حال حاضر تنها سیستم عامل ویندوز نیست که بر روی سیستم های کامپیوتری شخصی و شرکتی نصب و فعال شده، بلکه سیستم عامل مکینتاش و سیستم عامل لینوکس هم وجو دارند که بر روی سهم قابل توجهی از کامپیوترهای رومیزی نصب شده اند.

از جمله مزایای مهم زبان PHP این است که با سیستم عامل ها و پلتفرم های مختلفی سازگاری دارد و کاملا به صورت مستقل از آنها کار می کند. پس هر دانشجویی که می خواهد در زمینه پایان نامه طراحی سایت با PHP تحقیق کند با هر سیستم عاملی می تواند با این زبان برنامه نویسی کار کند.

۳- رایگان بودن

شاید از این جنبه دقت نکرده بودیم ولی برای کدنویسی و توسعه طراحی وب با زبان برنامه نویسی PHP نیازی به پرداخت هزینه نیست و کاملا رایگان است. که این مورد درباره هزینه های ما صرفه جویی خوبی خواهد داشت.

در واقع اوپن سورس بودن این زبان کمک خواهد کرد تا توسعه دهندگان زیادی در سراسر جهان بر روی توسعه این زبان کار کنند و از این حیث دارای هسته ی بروز و با امنیت بالایی است.

۴- سهولت یادگیری

مورد مهم دیگری که درباره یادگیری و شروع آموزش زبان PHP مورد توجه است آسان بودن فراگیری این زبان است.

وقتی شروع به کدنویسی با PHP می کنیم به خاطر سطح بالا بودن این زبان کلیه ی دستورات و توابع به زبان انسان نزدیک هستند و این موضوع می تواند یادگیری آن را آسان کند.

آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP - راهنمای جامع

۵- افزونه های کاربردی

از جمله برنامه های ضروری که می توانند در هنگام کار با زبان PHP به کمک برنامه نویس بیایند افزونه های قابل برنامه ریزی است که نقش اساسی در توسعه وبسایت ما خواهند داشت.

با استفاده از جامعه بزرگ برنامه نویسانی که با زبان PHP افزونه های معتبر و کاربردی می سازند می توانیم طراحی سایت را توسعه بدیم و کلیه ی ویژگی های مورد نیاز حوزه وب مانند افزونه های مورد نیاز یک وبسایت فروشگاهی را برنامه نویسی کنیم.

۶- فریمورک های محبوب و متعدد

زبان PHP دارای جامعه بزرگی از برنامه نویسانی است که بر روی ابزارهای کدنویسی متعددی کار می کنند که همگی با هسته اولیه PHP به وجود آمده اند.

برخی از محبوبترین فریمورک های زبان PHP شامل : لاراول، سیمفونی، Zend، Yii frameworkCodeIgniter و… می باشد که هرکدام قابلیت ها و توانایی های مهمی را به زبان PHP اضافه کرده اند.

نکات لازم برای شروع برنامه نویسی وب با PHP

زبان PHP به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی است که در کنار زبان HTML می تواند در سمت سرور انواع وبسایت های پویا و داینامیک را طراحی کند. علاوه بر طراحی سایت می توانیم با PHP انواع نرم افزارهای دسکتاپ، ربات پیام رسان تلگرام و وب اپلیکیشن ها را بسازیم.

حال برای شروع برنامه نویسی وب با زبان PHP باید به نکات مهم و اساسی توجه کنیم که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • آموزش پایه ای طراحی سایت با PHP

قبل از هر چیز برای شروع تحقیق و پایان نامه طراحی سایت با PHP ابتدا باید با قواعد و دستورالعمل های این زبان آشنا شوید. بهتر است در مورد برنامه نویسی شی گرا در PHP تحقیق کنید و این مبحث مهم را از مدرسه قباد به طور کامل فرا بگیرید.

با یادگیری موارد ابتدایی می توانید تمرکز بهتری نسبت به موضوع پایان نامه خود داشته باشید و در مسیر تحقیق خود با تسلط کافی به مباحث پایان نامه ی تخصصی خود را ارائه دهید.

ابتدا باید مطمئن شویم که بر روی هاستی که برای میزبانی وب تهیه کرده اید نسخه PHP نصب شده است یا خیر؟ البته برای استفاده از زبان PHP و پیاده سازی یک سایت باید یک هاست لینوکسی خرید کنید.

معمولا آخرین نسخه ی پایدار PHP توسط پشتیبان هاست نصب شده است ولی باز برای اطمینان خودتان می توانید بررسی کنید و یا اینکه از بخش پشتیبانی تیکت ارسال کنید.

  • دستورالعمل های لازم را انجام دهید

بعد از نصب PHP باید کلیه دستورالعمل های لازم که در بخش مستندات این زبان برنامه نویسی است را رعایت کنید.

معمولا این مستندات در قالب یک فایل HTML در دسترس قرار دارد که با مشاهده کلیه ی موارد ذکر شده می توانید شروع به کدنویسی با زبان PHP کنید.

آموزش پایان نامه طراحی سایت با PHP - راهنمای جامع

  • پیکربندی فایل اصلی اسکریپت

برای راه اندازی یک سایت با زبان PHP اسکریپت ها و CMS های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. تمامی این برنامه ها درون خود یک فایل کانفیگ برای اتصال به هاست و بانک اطلاعاتی دارند.

این فایل را باید مطابق با اطلاعاتی که در هاست وجود دارد پیکربندی کنید تا برنامه ی راه انداز نصب CMS آماده ی اجرا شود.

به طور مثال در سیستم مدیریت محتوا وردپرس در پوشه ی اصلی آن فایلی به نام wp-config.php وجود دارد که در داخل این فایل باید نام بانک اطلاعاتی، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

بانک اطلاعاتی که زبان PHP با آن در یک هاست لینوکسی کار می کند، بانک MySQL است. در پنل تنظیمات هاست خود که می تواند از سی پنل Cpanel یا دایرکت ادمین Direct Admin باشد بخشی با عنوان Database وجود دارد که در این بخش باید اطلاعات خواسته شده فوق را ایجاد کنید.

خب حالا شما به صورت عملی آماده کار بر روی پایان نامه طراحی سایت با PHP هستید و با استفاده از یادگیری و آموزش PHP می توانید برنامه نویسی وبسایت خود را شروع کنید.

جمع بندی نهایی درباره پایان نامه طراحی سایت با PHP

در این مطلب با کلیات یک پایان نامه خوب و قابل ارائه صحبت کردیم و شما را با مواردی که باید در زمینه انتخاب موضوع پایان نامه دقت شود آشنا کردیم. درباره زبان PHP به عنوان موضوع این پایان نامه به طور کامل بحث کردیم و اطلاعاتی جامع درباره نحوه ی شروع کار برنامه نویسی با این زبان محبوب ارائه کردیم.

حال برای شروع یادگیری زبان برنامه نویسی PHP و راه اندازی یک وبسایت کامل باید با کمک گرفتن از فیلم های آموزشی مدرسه قباد به تمامی جزئیات این زبان مسلط شوید تا بدون مشکلی کار ارائه پایان نامه و طراحی وبسایت خود را انجام دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 25 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها