مدرسه قباد بهترین روش جمع بندی کنکور 1403 - مدرسه قباد

همه دانش‌آموزان کنکوری با یک سری اصطلاحات آشنا هستند اما ممکن است روش استفاده از آن را به طور صحیح بلد نباشند.  یکی از این موارد روش جمع‌بندی کنکور است. تصور بیشتر دانش‌آموزان این است که جمع‌بندی فقط مختص ماه‌های پایانی کنکور است؛ اما این تصور اشتباه است! در ادامه این مطلب علاوه بر رد‌کردن این فرضیه، بهترین روش جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ را برای شما آماده کرده‌ایم.

فرقی نمی‌کند چه رشته‌ای باشید. در هر صورت باید بهترین روش های جمع‌بندی رشته خود را یاد بگیرید. اینجا کاربردی‌ترین روش‌های جمع‌بندی دنیا به شما معرفی می‌شود و یاد می‌گیرید که از کدام روش برای دروس رشته خود کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم نکات پایانی مقاله را از دست ندهید.

 

جمع بندی کنکور را از چه زمانی شروع کنیم؟

برای جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ از همان ابتدا که شروع به درس‌خواندن می‌کنید باید برنامه داشته‌باشید.  ۴۰ درصد از موفقیت تحصیلی شما وابسته به مطالعه‌کردن است و ۶۰ درصد باقی‌مانده به جمع‌بندی و  حل‌کردن تست‌های زیاد بستگی دارد. در هنگام مطالعه مباحث هر درس از آن خلاصه‌نویسی تهیه کنید.  اگر با این تصور پیش بروید که خلاصه‌نویسی‌کردن اهمیتی ندارد و وقت شما را تلف می‌کند،  باید بگویم که در مرور زمان با مشکل بزرگی مواجه می‌شوید.

جمع‌بندی کنکور به دو بازه جمع‌بندی در دوران مطالعه و جمع‌بندی پایانی تقسیم می‌شود.

 

جمع بندی کنکور در دوران مطالعه

برای شما بارها اتفاق افتاده‌است که  با سوالی  روبرو می‌شوید  و با خودتان می‌گویید: «این را قبلاً خوانده‌بودم اما اصلاً یادم نمی‌آید»  دلیل پیش‌آمدن این اتفاق نداشتن مرور است. بعد از گذشت مدت زمانی، مطالب در ذهن شما کمرنگ خواهند شد.

جمع بندی هفتگی کنکور

برای آنکه در طول مطالعه به یک مرور و جمع‌بندی برسید بهتر است ۵ روز هفته را فقط مطالعه کنید دو روز دیگر را به مرور مطالبی که در طی آن ۵ روز خوانده‌اید اختصاص دهید. در این دو روز شما می‌توانید بر روی نقاط ضعفتان بیشتر کار کنید.

جمع‌ بندی ماهانه کنکور

در این روش یک ماه کامل مطالعه کنید و سپس یک هفته به مرور مطالبی که در طی این ماه خوانده‌اید بپردازید. حالا قطعاً متوجه اهمیت خلاصه‌نویسی در زمان مرور و جمع‌بندی شده‌اید.

بیشتر بخوانید: منابع کنکور ریاضی ۱۴۰۳، معرفی کتاب بر اساس سطح شما

جمع بندی ماه آخر کنکور

بهترین زمان  جمع‌بندی پایانی  ۳۰ الی ۴۰ روز قبل از کنکور است.  اما هستند افرادی که سه ماه قبل از کنکور شروع به جمع‌بندی می‌کنند.  در این زمان فرصت یادگیری مباحث جدید وجود ندارد و شما فقط باید به سراغ کتاب‌های جمع‌بندی کنکور بروید  و شروع به تست‌زدن و مرور مباحث کنید. فراموش نکنید که این دوران پر‌ اهمیت‌ترین زمان برای کنکور است و می‌توانید سطح خود را به طرز چشمگیری ارتقا دهید.

 

روش‌های جمع بندی کنکور تجربی

از آنجایی که رقابت در این رشته بسیار بالا است بسیار اهمیت دارد که شما دروس پایه و سال آخر را به طور کامل مسلط شوید. در تعطیلات تابستانِ پایه دهم و دوازدهم، به طور کامل زمان خود را برای تسلط بر مباحثی که از این پایه‌ها در کنکور می‌آید صرف کنید.

در سال دوازدهم قبل از دی‌ماه دروس نیم‌سال اول را به طور کامل جمع‌بندی کنید. برای دروس نیم‌سال دوم از انتهای اردیبهشت تا امتحانات نهایی بهترین فرصت است.  از پایان امتحانات نهایی تا ۴۸ ساعت مانده به کنکور جمع‌بندی جامع کنکور را داشته باشید.

بهترین روش جمع بندی کنکور تجربی روش بازیابی است: در مرحله‌اول روش بازیابی شما به بهترین کتاب های جمع بندی کنکور تجربی نیاز دارید. بهترین گزینه کتاب‌های انتشارات مبتکران است که بدون اضافه‌گویی در بحث درسنامه، به سراغ سوالات کنکور رفته و با یک بانک سوال قوی رو‌به‌رو هستید که با پاسخ‌های تشریحی تیر خلاص را زده‌است و شما را از هر کتاب دیگری بی‌نیاز کرده‌است.

در مرحله‌دوم به جای اینکه مثل روال عادی درس بخوانید و بعد تست بزنید، این بار اول یک آزمون از خودتان بگیرید و بعد بررسی کنید که کجاها مشکل دارید و فقط به تمرین در این مباحث بپردازید. به این روش بازیابی می‌گویند و بهترین روش جمع بندی کنکور تجربی ۱۴۰۳ است.

 

 

روش‌های جمع بندی کنکور انسانی

از آنجایی که این رشته مباحث حفظی زیادی دارد باید تا لحظه آخر همه مطالب را به صورت زنده در ذهن خود نگه‌دارید.  اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟  روش سه روز یک بار به عنوان بهترین روش جمع بندی کنکور انسانی شناخته شده است. در این روش باید هر سه‌روز یک‌بار یکی از کنکورهای سراسری سال‌های پیش را از خودتان بگیرید. سعی کنید همه چیز شبیه به کنکور باشد یعنی راس ساعت ۸ صبح شروع کنید و زمان‌بندی‌های آزمون را رعایت کنید.

بعد از اتمام آزمون بررسی کنید که در کدام درس‌ها و مباحث مشکل داشته‌اید.  برنامه‌ریزی کنید که در ۲ و نیم‌روز باقی‌مانده به مرور  و تست‌زنی آن مباحث  بپردازید.  اگر هر سه روز به همین منوال پیش بروید در آخر متوجه خواهید‌شد که چقدر این روش در وقت شما صرفه‌جویی کرده و مهارتتان را بالا برده‌است.

 

روش‌های جمع بندی کنکور ریاضی

بهترین روش جمع بندی کنکور ریاضی نیز همان روش سه‌روز یک‌بار شناخته شده‌است.  در نیم‌روز اول یک آزمون از کنکور سال‌های پیش از خودتان بگیرید و بعد از اتمام آزمون مباحثی که در آن مشکل داشته‌اید و نتوانستید پاسخ دهید را پیدا کنید.  در ۲ و نیم‌روز باقی‌مانده به مطالعه و تست‌زنی مباحثی که مشکل داشته‌اید بپردازید.

اگر شما دانش‌آموز هستید ۱ و نیم‌روز را به تست‌زنی و مطالعه مباحث مشکل‌داشته اختصاص دهید و یک روز را به مطالعه امتحانات نهایی بپردازید.  به این فکر می‌کنید که سوالات کنکور سال‌های اخیر را از کدام منبع تهیه کنید؟ باید بگویم که انتشارات مبتکران برای تمامی رشته‌ها  کتاب‌های جمع‌بندی تهیه کرده‌است که در آن علاوه بر سوالات کنکور سال‌های پیش،  پاسخنامه تشریحی نیز وجود دارد که اگر مبحثی را متوجه نشدید بتوانید از طریق پاسخنامه تشریحی سرنخ را پیدا کنید.

نکاتی که باید قبل از جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ بدانید!

و اما نکاتی که باید قبل از جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ بدانید:

  • خلاصه‌نویسی نقش مهمی در جمع‌بندی کنکور دارد. برای تمام درس‌هایتان خلاصه‌نویسی کنید.
  • در دوران جمع‌بندی فرصت یادگیری مباحث جدید نیست. بلکه باید مطالبی که قبلاً یاد گرفته‌اید را مرور و جمع کنید.
  • حتماً شرکت در آزمون‌های شبیه ساز کنکور را در برنامه خود قرار دهید. اگر فقط مطالعه کنید مطالب در ذهن شما تثبیت نخواهند شد.
  • از یکی از دو روش جمع‌بندی کنکور در سه‌روز و یا روش بازیابی استفاده کنید. چرا که این‌ها روش‌های جمع‌بندی رتبه‌های برتر سال‌های اخیر کنکور بوده است و بهترین روش جمع بندی کنکور ۱۴۰۳ است.
  • مطالبی که تسلط ۵۰ درصدی دارید را به تسلط ۱۰۰ درصدی برسانید (به این مباحث نقطه قوت شما می‌گویند).
  • مباحثی که تسلط ندارید و نتوانسته‌اید سوالاتش را حل کنید را به یک تسلط نسبی و یا ۱۰۰ درصدی برسانید (به این مباحث نقطه ضعف شما می‌گویند).

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 403 views بار دسته بندی : مطالب برتر تاريخ : 10 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.