مدرسه قباد بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفته - مدرسه قباد

هر کسی که میخواد در حوزه ی مشخصی وارد بشه نیاز به اطلاعات جامع و کاملی در آن زمینه داره و باید به درستی تغذیه بشه. منابع زبان برنامه نویسی درسته که مانند سایر رشته های علمی زیاد نیست ولی هرکدام از آنها نقش خوبی در یادگیری شما خواهند داشت.

در این مطلب سعی کرده ایم بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب را برای شما جمع آوری کنیم تا بتوانید از آنها به راحتی استفاده کنید. البته برای یادگیری این مطالب نیاز هست تا قدری زبان انگلیسی خود را قوی تر کنید.

به علت نبود منابع آموزشی قبلا یاد گرفتن زبان برنامه نویسی کار بسیار دشواری بود. اما امروزه چنین نیست. همانطور که اکثر کارفرماها، فریلنسرها و بازاریاب ها به شما می گویند، یادگرفتن برنامه نویسی می تواند در موفقیت شما تاثیرگزار باشد.

برنامه نویسی در فرآیند کارفرمایی بسیار به من کمک کرده. هرجا که تیم به نیاز داشته باشد سریع می توانم به آنها کمک کنم و مشکل آنها را رفع کنم و یا حتی وقتی خودم ایده ای به ذهنم می آید می-توانم سریع آن را روی کامپیوتر توسط زبان برنامه نویسی پیاده سازی کنم.

شما حتی نیاز ندارید که پول زیادی برای یادگیری برنامه نویسی خرج کنید و یا برای کلاس رفتن خود را درگیر قرض کنید. در ادامه به ۱۴ سایت بسیار معروف و معتبر اشاره شده که شما با کمی حوصله و علاقه به راحتی می توانید یک زبان برنامه نویسی را در عرض چند هفته یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید و حتی برای خود برنامه های حرفه ای بنویسید.

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب

۱- CodeAcademy

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهیکی از مشهورترین سایت ها جهت منابع زبان برنامه نویسی  سایت CodeAcademy است. در حقیقت، بیش از ۲۴ میلیون نفر تا به حال از این سایت برنامه نویسی را یاد گرفته اند!

در این سایت، شما سریعا با برنامه نویسی آشنا می شوید و به سرعت کد زدن را با یکی از زبان های JavaScript, jQuery, PHP, Python , Ruby وHTML & CSS آغاز می کنید

۲- Coursera

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. Coursera به یکی از سایت های بزرگ آموزش برنامه نویسی تبدیل شده، به گونه ای که این سایت بیش از ۱،۰۰۰ محتوای آموزشی از ۱۲۰ انستیتیو معتبر جهان دارد.

در حالی که شما می توانید برای دریافت مدرک این سایت هزینه پرداخت کنید اما این سایت تعداد زیادی آموزش و مطالب رایگان نیز دارد که شما می توانید بسیاری از مطالب مقدماتی و تخصصی را از این سایت بیاموزید.

۳- edX

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهEdX یکی دیگر از سایت های آموزش آنلاین است که بصورت متن-باز است. این سایت توسط دانشگاه هاروارد آمریکا در سال ۲۰۱۲ ساخته شده که این خود باعث می شود شما بهترین و به روزترین مطالب دنیا را در مورد تکتولوژی و تئوری های آن یاد بگیرید.

امروزه، این سایت متشکل از ۶۰ مدرسه است و یکی از بهترین منابع رایگان این سایت – نگاهی بر علوم کامپیوتر از دانشگاه هاروارد – می باشد که گذراندن این دوره را شدیدا به شما دوست داران برنامه ویسی توصیه می کنم.

۴- Udemy

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت در سال ۲۰۱۰ ساخته شد. Udemy یک سایت آموزش آنلاین است که بیشتر تمرکز اساتید آن بر روی مهارت های مربوط به بازار کار می باشد.

در حالی که آموزش های پولی در این سایت وجود دارد اما آموزش های رایگان بسیاری نیز در مورد برنامه نویسی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای بهبود مهارت برنامه نویسی خود استفاده کنید. تمام آموز های این سایت بصورت ویدیویی بوده.

۵- aGupieWare

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهAGupieWare یک برنامه نویس مستقل است که برنامه نویسی را از طریق آموزشگاههای آمریکایی فراگرفته است. این شخص بعد ها خودش یک برنامه و سایت آموزشی مستقل برای علاقه مندان به برنامه نویسی راه اندازی کرده.

این سایت به ۱۵ قسمت آموزشی تقسیم شده: ۳ قسمت مقدماتی، ۷ قسمت اصلی و ۵ قسمت پیشرفته.

در حالی که شما در این سایت مانند سایت های مشابه برای آموزش اعتبار دریافت نمی کنید، ولی این سایت از آموزش های بسیار مفیدی برخوردار است.

۶- GitHub

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهگاهی اوقات، شما نیاز به یک منبع مطمئن برای بررسی جواب سوالات و ایرادهای خود دارید. این منبع GitHub است. در این سایت می توانید بیش از ۵۰۰ کتاب رایگان برنامه نویسی با تمرکز بر روی بیش از ۸۰ زبان مختلف پیدا کنید.

نکته خوب دیگر این سایت این است که، سایت گیت هاب مدام در حال به روز رسانی است. همین امر موجب ارزشمندی این سایت بزرگ شده است.

۷- MIT

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاگر شما مقدمات برنامه نویسی را می دانید و بدنبال سایتی با مطالب سنگینتر می گردید از سایت رایگان MIT استفاده کنید. دو نمونه از این آموزش ها عبارتند از: مقدمات علوم کامپیوتر و زبان برنامه نویسی جاوا و همچنین آموزش برنامه-نویسی C می باشد.

۸- Hack.pledge

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت انجمن توسعه دهندگان است، که تعداد زیادی از برنامه نویسان معروف مانند: Bram Cohen سازنده سایت BitTorrent در آنجا حضور دارند. در این سایت شما این موقعیت را دارید که از بهترین برنامه نویسان دنیا کمک بگیرید و سطح دانش برنامه نویسی خود را افزایش دهید.

۹- Code Avengers

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت که واقع در نیوزیلند است، فرایندهای جذاب و لذت-بخشی را برای آموزش های برنامه نویسی خود بکار برده است که برنامه نویسی را از طریق بازی، ساخت نرم افزار و وب-سایت بوسیله جاوا اسکریپت HTML و CSS به شما آموزش می-دهد.

هر بخش مدت ۱۲ ساعت طول می کشد تا به پایان برسد و آموزش ها به زبان های انگلیسی، روسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، ترکی و پرتغالی قابل دسترس است.

۱۰- Khan Academy

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت در سال ۲۰۰۶ توسط سلمان خان تاسیس شد. Khan Academy یکی از اصیل ترین منابع آموزشی آنلاین رایگان در دنیاست که شما قدم به قدم توسط ویدیو های آموزشی می توانید نقاشی کردن، انیمیشن، ساخت بازی توسط جاوا اسکریپت، HTML – CSS و بسیاری دیگر از علوم را یاد بگیرید.

۱۱- Free Food Camp

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهدر این سایت شما HTML, CSS, JavaScript، پایگاه های داده و بسیاری دیگر از زبان ها را بصورت هماهنگ با دیگر دانشجویان بطور همزمان یاد می گیرید. حتی شما روی کدهای همدیگر کار می-کنید و اشکال های یکدیگر را متذکر می شوید تا جایی که بتوانید اولین نرم افزار خود را بسازید.

شعار این سایت این است که: شما به همدیگر کمک می کنید تا بصورت رایگان برنامه بسازید و مشکلات دنیا را حل کنید و تمامی کد ها بصورت رایگان قابل دسترس است.

۱۲- HTML5 Rocks

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین پروژه گوگل در سال ۲۰۱۰ برای رقابت با آموزش HTML اپل طراحی شد. این سایت پر آموزش و منابع بسیار خوبی برای یادگیری HTML است. کدها بطورت متن-باز هستند، پس توسعه دهندگان می توانند با کدهای HTML بازی کنند، آنها را تغییر دهند و در این بین نکات بسیاری یاد بگیرند.

چون این سایت بیشتر برای حرفه ای ها طراحی شده تا تازه کاران، ممکن است شما بخواهید قبل از ورود به این سایت از منابع آسان تری استفاده کنید.

یادگیری برنامه نویسی نیاز به دسترسی به کتاب ها و کلاس های گران قیمت داشت، اما دیگر اینگونه نیست. به همه عزیزانی که چه به این حرفه علاقه مند هستند و چه نیستند پیشنهاد می کنم برای یکبار هم که شده کد زدن را امتحان کنند.

۱۳- tutorialspoint

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین بار می توان به جرات گفت که قوی ترین و رایگان ترین منبع موجود در اینترنت این سایت است. در این وبسایت نزدیک به هزار آموزش رایگان برنامه نویسی ، طراحی وب و دیگر مباحثحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت متنی و ویدیویی توسط اساتید برجسته آموزش داده شده است.

۱۴- w3schools

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین وبسایت که دیگر نیازی به معرفی ندارد. مشهورترین و پربازدیدترین وبسایت جهت آموزش برنامه نویسی تحت وب (سرور و کلاینت) و طراحی وب می باشد. در این وبسایت حتی آموزش فریم ورک های معروفی چون bootstrap نیز موجود می باشد.

۱۵- Lynda

بهترین منابع زبان برنامه نویسی و طراحی وب از مبتدی تا پیشرفتهاین سایت نه تنها یکی از معتبرترین منابع زبان برنامه نویسی می باشد بلکه در زمینه های مختلف مانند گرفیک، انیمیشن، مجموعه ادوبی و سایر برنامه های کاربردی آموزش های مولتی مدیای باکیفیت تولید می کند. که شما هم می توانید از این گنجینه بزرگ استفاده کنید.

با منابع زبان برنامه نویسی معتبر و کاربردی برای شروع زبان های برنامه نویسی آشنا شدید. اگر منابع دیگری را میشناسید برای اضافه کردن به این لیست معرفی نمایید.

۰
۰
رای ها

امتیازدهی به مقاله

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 372 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 17 دسامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.