مدرسه قباد دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C — معرفی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی - مدرسه قباد

مبحث برنامه نویسی به عنوان یکی از بنیادی ترین و موثرترین بخش های حوزه نرم افزار، گستردگی و تنوع خاص خودش را دارد که علاقمندان به زبان های برنامه نویسی می توانند برحسب سلیقه و علاقه خود با یکی از این زبان های نرم افزار رایانه ای شروع به کار کنند.

مطالعه و شناخت انواع زبان های برنامه نویسی نیاز به صرف زمان، تمرین و تکرار است که ساده ترین اصل در یادگیری و آموزش برنامه نویسی است. در این مطلب می خواهیم شما را با محبوب ترین زبان های برنامه نویسی و همچنین دانلود آموزش برنامه نویسی C  که می توانید با فراگیری آنها آینده خوب و مطمئنی در بازار کار بزرگ آن داشته باشید آشنا کنیم.

ضرورت یادگیری زبان های برنامه نویسی

در ابتدا شاید تصور کنید که یادگیری زبان های برنامه نویسی سخت و مشکل باشد و شاید از آن بترسید که با علائم و عبارات خاصی باید دستورات را وارد کنیم در حالی که هیچ شناختی از آن نداریم، ولی چنین نیست و در حقیقت شما با وجود منابع آموزشی و کتاب های زبان برنامه نویسی مورد علاقه تان می توانید خیلی زود اصول اولیه و شناخت ابتدایی را درباره این مبحث بدست بیاورید.

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

زبان های برنامه نویسی هم مثل زبان های خارجه دستورات، لغات و اسلوب خاص خود را دارند، ممکن است یکسری موارد در آنها مشابهت هم داشته باشند ولی معمولا هرکدام آموزش و اصول یادگیری خود را خواهند داشت.

گذشته از روش کار با این زبان ها، در ابتدا باید با نحوه شروع و آموزش، تمرین و تکرار کاملا آشنا باشید تا برای هرکدام از آنها همین روش را در پیش بگیرید. بعد از آموزش مباحث باید به نوع استفاده و اینکه در چه حوزه ای مثل تحت ویندوز، موبایل، شبکه، لینوکس، وب و یا مکینتاش کارایی دارد دقت کنید.

به طور مثال اگر می خواهید با زبانی کار کنید که برای طراحی صفحات وب باشد می توانید به سراغ زبان های PHP, HTML,CSS و Javascript بروید.

اگر در دنیای تلفن های همراه می خواهید برنامه های تحت موبایل طراحی می توانید به سراغ زبان اندروید و جاوا بروید، به همین صورت ملاحظه خواهید کرد که هر زبان برنامه نویسی جایگاه و کاربرد خود را دارد که باید هرکدام از آنها را که مایل هستید انتخاب کنید. همچنین با دانلود آموزش برنامه نویسی C می توانید به کلیه ی مباحث یادگیری زبان برنامه نویسی C مسلط شوید.

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون Python

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

زبان پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی چند منظوره می تواند روی پلتفرم های مختلف کارایی داشته باشد و بدون هیچ مشکلی اجرا شود. در صورتی که علاقه مند به یادگیری این زبان برنامه نویسی هستید پیشنهاد ما به شما استفاده کردن از مجموعه آموزش پایتون مدرسه قباد میباشد. برای دریافت آموزش برنامه نویسی پایتون می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

این زبان ساده و برای افراد تازه کار مناسب است. تحت وب و کامپیوترهای رومیزی کاربرد دارد، البته نرم افزارها و پروژه هایی که با استفاده از زبان پایتون طراحی و برنامه نویسی می شوند بسیار قوی هستند.

این زبان به صورت داینامیک و پویا هست که سبک های گوناگون برنامه نویسی مانند : شی گرایی، تابعی، رویه ای را پشتیبانی می کند. از مزیت های اصلی زبان پایتون این است که به صورت رایگان و اوپن سورس منتشر می شود و محدودیتی بابت استفاده از آن نیست.

کاربرد های زبان Python بیشتر از همه در زمینه توسعه صفحات وب و همچنین طراحی و توسعه نرم افزارهای دسکتاپی است.

معدود موارد منفی که می توان به آن اشاره کرد این است که برای کدنویسی دستورات باید به رعایت جزئیات و رعایت فاصله ها Syntax این زبان توجه کرد و اینکه به طور مثال بعضی از کتابخانه های مورد استفاده فقط برای نسخه ۲٫۰ آن نوشته شده است.

معرفی زبان برنامه نویسی PHP

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

اگر می خواهید به حوزه برنامه نویسی صفحات سایت و اپلیکیشن های تحت وب بروید می توانید با آموزش زبان PHP شروع کنید.

این زبان جزء پر کاربرد ترین و محبوب ترین زبان های طراحی صفحات وب است که با ورود به این زبان می توانید با انواع فریمورک های طراحی سایت بر پایه ی زبان PHP آشنا شوید.

با استفاده از این زبان می توانید سیستم های مدیریت محتوای وردپرس، جوملا، دروپال، مجنتو و … را که بر پایه زبان PHP طراحی و ساخته شده اند را برای راه اندازی وب سایت خود استفاده کنید که هرکدام مطمئنا برای شما جذابیت خاص خود را خواهد داشت.

برای اینکه بتوانید با استفاده از آموزش برنامه نویسی PHP طراحی صفحات وب به صورت پویا و داینامیک را فرا بگیرید و با فیلم های آموزشی تخصصی سایت مدرسه قباد آشنا شوید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

از ویژگی های اصلی این زبان می توان به توسعه وب و کنسول اپلیکیشن نام برد، همچنین گستردگی، یادگیری سریع، ارتباط خوب با زبان HTML، رایگان و اوپن سورس بودن، وجود انواع فریمورک و CMS مثل وردپرس از دیگر ویژگی های برجسته این زبان برنامه نویسی است.

معرفی زبان جاوا اسکریپت JavaScript

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

جزء آن دسته از زبان های برنامه نویسی است که می توانید از آن هم برای برنامه نویسی در بخش کاربر یعنی فرانت اند Front-end و همچنین کدنویسی در سمت وب سرور یعنی بک اند Back-end استفاده کنید.

یک تفاوت عمده جاوا اسکریپت این است که برای برنامه نویسی با این زبان نیازی به کامپایلر ندارید چون تمامی مرورگر های وب به صورت پیشفرض کدهای جاوا اسکریپت را اجرا می کنند.

برای شروع با این زبان می توانید با یک ویرایشگر ساده مثل ++Notepad ، Sublime ، Gedit و … اقدام کنید و طبق روش ها و قواعد کدنویسی این زبان، برنامه نویسی با آن را آغاز کنید.

با دریافت هر کدام از این برنامه ها و دانلود آموزش برنامه نویسی C می توانید بهترین کاربردهای برنامه نویسی را به صورت پایه ای در تمام صنایع و شرکت ها بکار بگیرید.

از مهمترین کاربرد های زبان جاوا اسکریپت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • طراحی سمت کاربر یا فرانت اند سایت
  • توسعه بازی سازی و صنعت Game
  • برنامه نویسی سمت سرور با استفاده از Node.js
  • توسعه اپلیکیشن های موبایلی

ویژگی های عمده این زبان هم شامل اجرا بر روی انواع پلتفرم های موجود است، همچنین عدم نیاز به وجود کامپایلر در اجرای کدها و اینکه یادگیری آن ممکن است برای شما راحت و آسان تر از زبان های برنامه نویسی دیگر باشد.

برای آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت نیاز به منبع آموزشی به صورت مولتی مدیا دارید تا با فیلم های آموزشی اساتید زبده بتوانید به مباحث آن مسلط شوید، برای این منظور می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

معرفی زبان برنامه نویسی جاوا Java

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

یکی از قدیمی و ریشه دار ترین زبان های برنامه نویسی در بین برنامه نویسان زبان جاوا میباشد. زبان برنامه نویسی جاوا از مهمترین زبان های پایه ای برای تولید برنامه های تحت دسکتاپ، وب و سیستم عامل ها شمرده می شود.

این زبان به صورت یک زبان شی گرا کامل هست که با استفاده از آن می توانید انواع اپلیکیشن و برنامه های برای سیستم عامل اندروید را طراحی و برنامه نویسی کنید. از این نظر نزد اکثر برنامه نویسان اندروید بسیار پر طرفدار و محبوب است که به آنها کمک کرده است تا اپ های بسیار کاربردی و کار پسند برای سیستم عامل اندروید بسازند.

زبان جاوا دارای کاربردهای مختلفی است که می توان به توسعه وب، طراحی و توسعه اپ های اندرویدی، پشتیبانی و طراحی نرم افزارهای تحت دسکتاپ اشاره کرد.

از ویژگی های مقبول و جذاب زبان برنامه نویسی جاوا می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاربرد و محبوب بودن بین برنامه نویسان
  • مدت سابقه طولانی در استفاده توسعه دهندگان
  • منابع آموزشی مطلوب برای فراگیری مطالب
  • ایجاد کدهای برنامه نویسی با پایه های قوی
  • ساپورت فنی و پشتیبانی توسط شرکت های بزرگ مانند اوراکل

در کل فراگیری آموزش زبان جاوا می تواند به شما در داشتن شغل خوب و کسب و کار با درآمد عالی در ایران و کشورهای دیگر کمک شایانی کند.

زبان برنامه نویسی جاوا با تمامی مزایایی که دارد خالی از اشکال نمیباشد. به عنوان مثال یکی از مهمترین معایب زبان برنامه نویسی جاوا این است که برای استفاده کردن از این زبان باید تا حد زیای به دستورات برنامه نویسی این زبان مسلط شوید در حالی که در زبان های دیگر نیازی به تسلط کامل وجود ندارد. همچنین زبان جاوا از Syntax و اسلوب دستورات زبان ++C پیروی می کند که نیاز است در ابتدا با زبان سی پلاس پلاس آشنایی اولیه داشته باشید.

در کنار مطالعه زبان ++C پیشنهاد می شود با دانلود آموزش برنامه نویسی C و یادگیری آن توانایی های خود را ارتقا دهید.

زبان برنامه نویسی اندروید Android

معرفی جذاب ترین ایده های ساخت اپلیکیشن اندروید که باید بدانید

در ابتدا ذکر شد اگر می خواهید وارد حوزه زبان های برنامه سازی تحت گوشی و تلفن همراه شوید می توانید به سراغ یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی حال و آینده رفته و با زبان برنامه نویسی اندروید شروع به یادگیری کنید.

دقت داشته باشید اگر بخواهید برای موبایل اپلیکیشن های اندرویدی و یا iOS طراحی کنید باید از زبان جاوا که از طرف گوگل برای نرم افزار Android Studio پشتیبانی می شود آغاز کنید.

در قدم اول برای یادگیری زبان برنامه نویسی اندروید باید با مفاهیم ابتدایی از شی گرایی آشنایی داشته باشید تا بتوانید به مباحث : کلاس ها، رابط ها، وراثت و بسته ها مسلط شوید. همچنین در زبان جاوا کدهای API فراوانی وجود دارند که شما با استفاده از آنها می توانید توسعه اپلیکیشن ها را به راحتی انجام دهید.

پس برای یادگیری و آموزش زبان اندروید باید حساب ویژه ای بر روی فراگیری و کسب مهارت زبان Java باز کنید تا عملا با کسب اطلاعات و تجربه با این زبان بتوانید اپ های جذاب اندرویدی بسازید.

معرفی زبان برنامه نویسی سی شارپ #C

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

زبان برنامه نویسی سی شارپ برای هدف های متعددی ساخته و طراحی شده است از جمله توسعه وب، کنسول اپ ها و برنامه های موبایلی که اسلوب دستورات و Syntax آن بر پایه زبان C است.

باید در نظر داشته باشید که این زبان شباهت های متعددی با زبان C و ++C دارد که یادگیری این دو زبان قدیمی و ریشه دار برای آموزش زبان #C می تواند مفید باشد. با دانلود آموزش برنامه نویسی C می توانید ابتدا تسلط خود را به زبان های پایه بیش از پیش افزایش دهید.

کاربردهای اصلی زبان سی شارپ شامل : توسعه وب با استفاده از زبان ASP.NET ،توسعه اپلیکیشن ها و برنامه های تحت ویندوز، توسعه و طراحی نرم افزارهای متعدد تحت ویندوز فون که برای گوشی موبایل استفاده می شود.

کاربرد و استفاده گسترده، شروع یادگیری سهل و آسان از طریق مجموعه ویژوال استودیو Visual Studio، پشتیبانی و ساپورت کامل از طرف شرکت بزرگ مایکروسافت به عنوان سازنده این زبان و همچنین بهره گیری از IDE اختصاصی برای این زبان با استفاده از ویژوال استودیو از ویژگی های مهم این زبان برنامه نویسی پر کاربرد است.

اگر می خواهید با یکی از پر تقاضا ترین و پردرآمد ترین زبان های مورد نیاز در ایران، یعنی آموزش برنامه نویسی سی شارپ شروع کنید می توانید به لینک زیر با منابع آموزشی و فیلم های پروژه محور مراجعه کنید.

معرفی زبان های برنامه نویسی C و ++C

زبان های ++C / C را به عنوان زبانهای برنامه نویسی پایه و اصلی می دانیم که بعضی از زبان هایی که در بالا به آنها اشاره شد مانند زبان #C از این دو زبان با قدمت بالاتر برگرفته شده است.

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

این ۲ زبان در طراحی و توسعه ی اکثر سیستم عامل ها و برنامه های نرم افزاری توسط دولوپر ها استفاده شده است. و به همین شیوه اسلوب دستورات Syntax آنها در بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر بهره برداری شده اند.

پس وقتی بتوانید آموزش زبان های ++C / C را فرا بگیرید می توانید به مجموعه دستورات و توابع زبان های معروف و محبوب دیگر هم آشنایی پیدا کنید.

همانطور که می دانید صنعت بازی سازی و گیم یکی از پردرآمد ترین حوزه های سرگرمی است که در هر خانه ای به هر صورت تقاضا برای بازی های کامپیوتری وجود دارد. شاید شما به زمینه بازی سازی و طراحی نرم افزارهای بازی علاقمند باشید که در این صورت زبان ++C یکی از بهترین انتخاب های شما برای ورود به این حوزه از مباحث نرم افزاری و کامیپوتری است.

البته می توانید با موتور بازی سازی یونیتی Unity هم کار بازی سازی بر روی سیستم عامل های مختلف را شروع کنید.

با استفاده از یادگیری آموزش زبان ++C می توانید به صورت اصولی کار با بازی سازی را آغاز کنید و در این صنعت پر تقاضا به صورت شخصی یا تیم های برنامه نویسی فعالیت کنید.

باید توجه داشته باشیم که آموزش زبان های ++C / C می تواند نقش موثری در یک شروع خوب برای ما با کلیه زبان های برنامه نویسی داشته باشد که نه تنها برای حوزه برنامه نویسی بلکه در مورد کلیه زمینه های علوم کامیپوتری می تواند مفید باشد.

در حقیقت اصول و قواعد حاکم بر زبان C می تواند برای شما بسیار با ارزش باشد و مطمئنا فراگیری این دو زبان برای هر توسعه دهنده ای می تواند مفید و کاربردی باشد.

در ابتدا شاید به نظر برسد که زبان برنامه نویسی ++C برای افراد مبتدی کمی سخت و پر چالش باشد ولی با اندکی صبر و تلاش می توانید به سختی های آن غلبه کنید و می توانید به یکی از افراد خبره در این زمینه تبدیل شود.

از کاربردهای زبانهای برنامه سازی ++C / C می توان به توسعه سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک اشاره کرد همچنین با استفاده از این زبان ها توسعه سیستم عامل موبایل یعنی اندروید و همچنین توسعه نرم افزارهای تحت دسکتاپ نظیر فتوشاپ را هم انجام دهید.

با یادگیری و دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C می توان در کلیه زمینه های علوم کامپیوتری موفق بود و همچنین کار توسعه نرم افزارهای کاربردی مختلف و همینطور بازی سازی های قوی را انجام داد، برای دانلود آموزش برنامه نویسی C می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

معرفی زبان های برنامه نویسی HTML و CSS

دانلود آموزش زبان برنامه نویسی C | زبان های برنامه نویسی محبوب کدامند؟

در اولین قدم از یادگیری الفبای طراحی صفحات وبسایت باید به سراغ زبان نشانه گذاری متن HTML برویم. در حقیقت با استفاده از این زبان می توانید ساده ترین و ابتدایی ترین صفحه وب را تولید کنید و در مرورگر اجرا کنید.

زبان HTML به ما کمک می کند بتوانیم صفحات وب سایت به صورت ایستا و استاتیک تولید کنیم که نیاز به پیچیدگی خاصی نیستند و تنها می خواهیم یک صفحه اطلاعات سند، عکس و یا کد فیلم مورد نیاز را در یک صفحه یا صفحات مختلف بار گذاری کنیم.

این روش حتما برای ما با زمان، هزینه و پیچیدگی های کمتری همراه خواهد بود در حالی که نیازی به برنامه نویسی هوشمند و صفحه داینامیک نداشته باشیم.

بعد از نشانه گذاری صفحات وب با تگ های HTML اینبار نوبت به سفارشی سازی نمایش کلیه اجزای سایت شما می رسد که می توانید با استفاده از زبان استایل دهی CSS کار نمایش اجزای صفحات وبسایت را با جلوه های بصری زیبا انجام دهید.

زبان CSS نقش مهمی در تکمیل جزئیات و نمایش بهتر المان های داخل وبسایت را دارد به گونه ای که بدون آن حتی اگر به درستی با تگ های HTML کار کرده باشیم باز نمی توانیم یک صفحه وبسایت را به خوبی مشاهده کنیم و قابل مرور و خواندن نیست.

وجود منبع آموزشی پر محتوا برای این دو زبان بسیار کاربردی و پایه ای نظیر HTML و CSS می تواند به شما کمک کند تا با اصول اولیه طراحی و برنامه نویسی وبسایت آشنایی پیدا کنید که با استفاده از سری آموزش های پروژه محور در لینک زیر می توانید به این هدف برسید.

جمع بندی درباره دانلود آموزش برنامه نویسی C

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با انواع زبانهای برنامه نویسی مناسب برای یادگیری و شروع اولیه کدنویسی را معرفی کنیم تا شما با علاقه و سلیقه خود یک یا چند مورد از آنها را انتخاب کنید. آموزش، محور مهم فراگیری هر یک از این زبان ها است که می توانید با استفاده از آموزش پروژه محور مدرسه قباد به خوبی با فیلم های آموزشی و مستندات عالی به این هدف برسید.

امیداوریم بتوانیم اطلاعات حداقلی و مفیدی را برای شما آماده کنیم تا موجبات رضایت شما عزیزان را برآورده کرده باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 337 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 30 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها