مدرسه قباد راهنمای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو مطلب - مدرسه قباد

یکی از نکات مهم در خصوص سئو گذاری مطالب انتخاب کلمات کلیدی در یک مقاله هست که هر نویسنده ای باید به آن دقت کند و در انتخاب کلمه های کلیدی مطالب حوصله بخرج بدهد.

انتخاب کلمات کلیدی مانند محتوا و تصاویر استفاده شده برای یک مطلب مهم است در این مطلب می خواهیم به این موضوع اشاره کنیم و ویژگی های کلمه های کلیدی یک سایت را بررسی کنیم.

کلمه ای که افراد در موتور های جستجو وارد می کنند تا اطلاعات خاصی را پیدا کنند. عبارت های جستجوی اکثر افراد بین دو تا پنج کلمه است. چنین عبارت هایی ممکن است عبارت های جستجو، عبارت های کلیدواژه، عبارت های پرس و جو یا کلیدواژه نامیده شوند. کلیدواژه های خوب توصیفی و خاص هستند.

راهنمای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سئو مطلب

بهینه سازی کلمات کلیدی در صفحات سایت

تعدد کلید واژه

تعدد کلید واژه بر اساس تعداد ظاهر شدن کلید واژه در عنوان سایت یا در توضیحات سایت محاسبه می شود.

نباید در تعداد کلید واژه ها افراط کرد، زیرا برخی از موتورها در صورت مشاهده تکرار بی رویه کلیدواژه ها، سایت را به خاطر اسپم کردن و جاگذاری کلیدواژه جریمه می کنند.

به طور کلی، به هر تعدادی که تمایل داشتید کلیدواژه ها را در محتوا تکرار کنید، و در تگ های متا تکرار کلید واژه ها بین ۳ تا ۷ بار معقول و منطقی است.

مکان دهی کلمه های کلیدی

مکان قرار گیری کلمات کلیدی در صفحه بسیار مهم است. برای مثال، در اکثر موتورهای جستجو، قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان صفحه یا در تگ های هدینگ که در واقع باعث افزایش صفت مرتبط بودن می شود.

در برخی از موتورهای جستجو، قرار دادن کلمات کلیدی داخل متن یک لینک، می تواند صفت مرتبط بودن آن کلمات کلیدی را افزایش دهد.

بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمه های کلیدی

در زیر لیستی از بهترین مکان ها برای قرار دادن کلمات کلیدی اصلی تان وجود دارد:

کلمه کلیدی بین تگ عنوان

کلمه کلیدی بین متا تگ توصیف

کلمه کلیدی بین متا تگ کلیدواژه

کلمه کلیدی بین

و دیگر هدینگ ها

کلمه کلیدی بین تگ های مربوط به لینک

keywords

کلمه کلیدی در بدنه محتوا

کلمه کلیدی در alt تگ ها

کلمه کلیدی در تگ های کامنت


کلمه کلیدی در , URL سایت

www.keyword.com /keywordkeyword.htm

یافتن کلمات کلیدی

روش های مختلف برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت وجود دارد. در زیر  چند روش خوب عنوان شده است:

  1. کلماتی که افراد جستجو می کنند تا خدمات یا سرویس شما را پیدا کنند.
  2. مشکلاتی که مشتریان بالقوه شما در صدد هستند تا با محصول یا خدمات شما برطرف کنند.
  3. کلمه های کلیدی وب سایت های رقبا
  4. صفحات معادل در وب سایت رقبا
  5. پیشنهادهای حستجوی مرتبطی که در موتورهای جستجوی برتر وجود دارد

استفاده از ابزار آنلاین Google Keyword Tool

با استفاده از تحلیل مناسب و دقیق سایت و یافتن کلمه های کلیدی مناسب. این کار می تواند توسط افراد خبره در زمینه SEO (سئو) صورت گیرد.

به معنای دقیق کلیدواژه ها دقت نمایید، خصوصا به ریشه لغات توجه کنید و هنگام بهینه کردن سایت در طی زمان، به چیزهایی که گوگل با آن واژه معادل می داند، توجه کنید.
می توانید از تکنیک طوفان ذهنی استفاده نمایید و کلمه های کلیدی مناسب سایت خود را پیدا کنید.

وزن کلید واژه ها

وزن کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی در حقیقت به میزان تکرار کلمات کلیدی در محتوای صفحه نسبت به کل کلمات صفحه اشاره دارد. برخی از موتورهای جستجو از وزن کلمات کلیدی برای تشخیص رتبه سایت هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص استفاده می کنند.

یکی از تکنیک ها که برای بالا بردن وزن کلمات کلیدی ، ایجاد صفحاتی با سایز کوچک است (معمولا صفحه از یک پاراگراف بزرگ تشکیل شده باشد.) که این صفحات، روی کلمه های کلیدی تاکید کنند. با حداقل کردن تعداد کل کلمات، می توان وزن کلمات کلیدی که مد نظرتان هستند را افزایش دهید.

مجاورت کلمه های کلیدی

مجاورت کلمات کلیدی به قرارگیری کلمات کلیدی در یک صفحه وب در رابطه با همدیگر یا، در برخی از موارد، در رابطه با سایر کلمات با معنای مشابه به عنوان کلمات کلیدی پرس و جو شده، اشاره دارد.

وقتی موتورهای جستجو کلمه های کلیدی را با کلمه های کلیدی مجاور هم خوانی می دهند، عبارت “وام مسکن” رتبه بالاتری نسبت به عبارت “وام رهن مسکن” پیدا می کند، زیرا فرض می کند شما به دنبال عبارت “وام مسکن” هستید.

برتری کلمه های کلیدی

این پارامتر ابزاری است برای تعیین اینکه کلمه های کلیدی چقدر سریع در صفحه پیدا می شوند. بنابراین قرار دادن کلمه های کلیدی در اولین هدینگ و اولین پاراگراف (۲۰ کلمه اول) صفحه بسیار عالی است.

ریشه یابی کلمات چیست؟

گوگل از ریشه یابی کلمات استفاده می کند. ریشه یابی کلمات اجازه می دهد تمام حالت های کلمه مانند جمع، مفرد، نقش فعلی و … برای یک جستجو به صورت مشابه عمل کنند و نتیجه مشابهی را برگرداند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 223 views بار دسته بندی : سئو تاريخ : 26 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها