مدرسه قباد راهکارهای مهم برای افزایش سرعت سایت از نظر گوگل - مدرسه قباد

سرعت در دنیای ارتباطات حرف اول را می زند و همه هر روز و ساعت تلاش می کنند تا به سرعتی بیشتر از قبل دست پیدا کنند. سرعت سایت هم از این قاعده جدا نیست و هر مدیر سایتی باید به سرعت سایت خودش توجه بسیاری کند.

ترفند و قوانین مختلفی برای افزایش سرعت سایت در سایت ها و شرکت های مختلفی دیده و شنیده ایم که البته هرکدام در جای خودشان باید اجرا شوند تا تاثیر آنها را ببینیم. در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با راهکارهای مهم از طرف گوگل برای افزایش سرعت سایت آشنا کنیم. پس با کدنویسی به زبان ساده همراه باشید.

گوگل بصورت رسمی اعلام کرده است که  :

سرعت سایت اولین فاکتوریست که برای ایندکس کردن در سایت ها برای موبایل ها بررسی می کند.

خوب این یعنی چه و گوگل چه می خواهد بگوید؟ این یعنی شما باید وب سایت خود را تا حد ممکن سریع و قابل دسترس طراحی کنید. بنابراین منتظر نمانید و با ما همراه شوید تا به شما بگوییم چطور می توانید سرعت سایتتان را بهینه تر کنید.

سالهاست که ما با یک پیام بمباران شده ایم : موبایل ها جهان را تسخیر خواهند کرد! پس لازم است که ما خودمان را با این واقعیت جدید تطبیق دهیم که که در آن همه چیز در موبایل ها اتفاق می افتد.

در حالی که ما هنوز هم زمان زیادی را صرف لپ تاپ ها و پی سی ها می کنیم، نمی توانیم موبایل ها را نادیده بگیریم. فقط به بازارهای آینده نگاه کنید، جایی که همه انسان ها از موبایل ها برای همه کارهایشان استفاده کنند.

واضح است که برای رقابت در این بازار جدید باید جایی برای سایت خود در رتبه بندی گوگل در موبایل ها دست و پا کنید و برای رسیدن به این هدف باید از چند چیز مراقبت کنید که یکی از مهم ترین آنها، سرعت سایتتان است.

چطور سرعت سایت مان را افزایش دهیم؟

در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور سرعت سایت تان را افزایش دهید اما قبل از آن پیشنهاد می کنیم از این موراد مطئن شوید:

۱- سایتتان رسپانسیو باشد

۲- سرور و میزبان مناسب و سریع داشته باشد

۳- ساختار یافته باشد

۴- لبریز از محتوای دست اول باشد.

راهکارهای مهم برای افزایش سرعت سایت از نظر گوگل

هرکاری که می شود برای افزایش و بهبود سرعت لود سایت خود انجام دهید.

همه عاشق سایت های سریع هستند: درست است که ما سئو و بهینه سازی سایت انجام می دهیم اما هیچ چیز مهمتر از مشتریانمان نیستند. در اولین قدم از ابزار تست سرعت ما برای مشاهده وضعیت فعلی سایتتان استفاده کنید.

بعد از آن سری به سایت Gtmetrix بزنید و وضعیت سایتتان را در این سایت هم بررسی کنید، رتبه دهی سایت gtmetrix یکی از معتبر ترین آیتم ها برای سنجش سرعت سایت است.

راهکارهای مهم برای افزایش سرعت سایت

در این بخش به معرفی ۵ راه جدید برای افزایش سرعت اشاره می کنیم :

۱- AMP را بر روی صفحات سایتتان فعال کنید

AMP که توسط گوگل ارائه شده اگر چه در لیست رسمی فاکتور های رتبه بندی گوگل نیست اما تاثیر آن غیر قابل انکار است.

۲- از HTTP2 استفاده کنید

چندین تکنولوژی جدید برای ارتقاء زیر ساخت ها استفاده شده است. یکی از مهمترین آن ها HTTP2 نام دارد. در این تکنولوژی شما می توانید به راحتی با استفاده از گواهینامه SSL و فعال سازی HTTPS سرعت و امنیت سایت خود را افزایش دهید.

۳- وردپرسی ها به PHP7 مهاجرت کنند

اکثر سایت ها امروزه از وردپرس استفاده می کنند و وردپرس بر روی ورژن ۷ PHP بسیار بهینه تر و سریع تر کار می کند. در اسرع وقت وردپرس خود را به آخرین ورژن آپدیت کنید و نسخه php سرور سایت خود را به PHP 7 ارتقاء دهید.

۴- از بهینه سازی های عمومی غافل نشوید

احتمالا شما قبلا با این موارد آشنا شده اید. لطفا از CDN استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوای شما از نزدیک ترین مسیر به دست بازدیدکنندگان سایتتان برسد. از پلاگین های کش سایت و سرور مانند wp rocket برای حفظ قسمت های ثابت سایتتان در کش مرورگر استفاده کنید. و در آخر عکس ها و تصاویر استفاده شده در سایتتان را بهینه و کم حجم کنید.

۵- مسیر دهی های بحرانی سایتتان را شناسایی کنید

از ابزار developer tools مرورگر خود برای بررسی سرعت بارگزاری آیتم هایی که خارج از سایت شماست استفاده کنید تا مطمئن شوید هیچ موردی جلوی لود سریع سایت و محتوای شما را نمی گیرد.

به عنوان مثال استفاده از کدهای جاوا اسکریپت با سورس خارج از سایت مانند برخی سیستم های چت آنلاین و سایر ابزارهایی که دسترسی به آنها از ایران محدود شده باعث می شود تا سرعت بارگزاری محتوای سایت بشدت پایین بیاید.

همیشه روی سرعت سایت تان کار کنید.

به یاد داشته باشید که بهینه سازی سرعت سایت هیچوقت تمام نمی شود و جا برای بهینه سازی سرعت سایتتان همیشه وجود دارد! مخصوصا در سایتهایی که تغییرات و آپدیت های روزانه دارند خیلی مهم است تا محتوا و صحفحات جدید هم بهینه باشند.

بهینه سازی سرعت سایت نه تنها برای سئو و رتبه سایت در گوگل بلکه از آن مهمتر برای افزایش رضایت بازدیدکنندگان نقش مهمی ایفا می کند پس همیشه روی بهینه سازی سرعت سایتتان کار کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 278 views بار دسته بندی : سئو تاريخ : 3 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.