مدرسه قباد راه های طلایی برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل - مدرسه قباد

هر مشتری که درخواست طراحی سایت و راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی را دارد می خواهد که همان ابتدا در صفحه اول گوگل بیاید. هرچقدر هم که بخواهیم به این دست از افراد توضیح درباره ی سازو کار صفحه اول گوگل را بدهیم متوجه نخواهند شد.

این مطلب را برای این درنظر گرفته ایم که هم به افرادی که می خواهند یک شبه صفحه اول گوگل بیایند و هم همکارانی که می خواهند سایتی را برای مشتریان بسازند این مطلب را به آنها نشان دهند تا قدری از این سازوکار مطلع باشند. پس در ادامه با کدنویسی به زبان ساده همراه باشید.

چگونه وب سایت خود را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل آماده کنیم؟

در این مقاله به ارائه ۱۲ قانون تغییر ناپذیر در جستجوی گوگل در رابطه با موفقیت شما در سئو که بسیار مهم است می پردازیم تا آوردن سایت به صفحه اول گوگل را برای شما آسان تر کنیم. اگر رتبه مقاله تان در نتایج جستجو، برایتان مهم است؛ پس راه های قدیمی را کنار گذاشته و به این قوانین توجه کنید.

درست است که یادگیری این قوانین، ساده است اما رعایت کردن آن ها نیاز به تمرین دارد. با ادامه مقاله همراه باشید تا شما را با این نکات طلایی برای بهتر کردن سئو سایت و در نتیجه قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل آشنا کنیم.

تجربه کاربری را در نظر داشته باشید

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

یکی از مواردی که گوگل به آن خیلی توجه می کند User Experience یا اصطلاحا تجربه کاربر است. تجربه کاربر به صورت خلاصه به معنی برداشت‌ها و احساسات کاربر در زمان استفاده از سایت شما است.

گوگل در سال های اخیر از الگوریتم هایی، جهت حصول اطمینان از تجربه کاربر با کیفیت بالا استفاده می‌کند. در اینجا چند توصیه در زمینه UX برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل داریم:

  • محدود کردن استفاده از تبلیغات در بالای صفحه
  • کاربر به آسانی به موضوعات و بخش های مهم دسترسی داشته باشد
  • از هیچ تکنیکی برای محو شدن محتوا استفاده نکنید

فکری برای سرعت سایت بکنید

فاکتورهای تعیین کننده ای برای رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) وجود دارد که سرعت سایت یکی از این عوامل است. اطمینان حاصل کنید که سرعت سایت شما، نه تنها در شهر یا کشور خودتان، بلکه در سراسر جهان تا حد ممکن بالا باشد و صفحات آن خیلی سریع باز شوند.

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

فاکتورهای زیادی وجود دارند که به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تا یک سال پیش حدود ۲/۴ میلیون جستجو در گوگل انجام می شد. در هر یک دقیقه!

این عدد امسال به ۳/۵ میلیون جستجو در هر دقیقه رسیده است. با توجه به این که در هر روز ۱۴۴۰ دقیقه وجود دارد، عددی که تعداد جستجوها در یک روز را نشان می دهد واقعا شوکه کننده است.

از ابزار Google Page Speed برای تجزیه و تحلیل سرعت صفحات خود استفاده کنید. حتما به توصیه هایی که گوگل با استفاده از این ابزار برای بهبود سرعت سایتتان ارائه می‌دهد، توجه کنید.

علاوه بر آن می توانید از ابزارهای GTMetrix، Pingdom و Varry هم استفاده کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم از شبکه دسترسی به محتوا (CDN) هم استفاده کنید. چرا که به بهبود سرعت سایت نه تنها در موقعیت جغرافیایی که هاست شما قرار دارد بلکه در سراسر جهان کمک می کند. AWS CloudFront آمازون برای این کار عالی است.

همچنین استفاده از W3 Total Cache و نصب Google’s AMP همراه با AMP analytics پیشنهادی است که برای شما داریم.

قدرت دامنه را ارزیابی کنید

 کیفیت و قدرت دامنه هم یکی از موارد مهم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل محسوب می شود. توجه داشته باشید که در رابطه با این موضوع تعداد لینک‌هایی که به دامنه شما می‌شود مهم نیست، بلکه کیفیت این لینک‌ها مهم می باشد.

 لازم به توضیح است که برای رسیدن به نتیجه مناسب باید صبر و حوصله داشته باشید و چیزی نیست که خیلی زود نتیجه بدهد.

کیفیت محتوا (محتوا پادشاه است!)

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

کیفیت محتوا برای جستجوگرها بسیار اهمیت دارد. پست شما چطور نوشته شده است؟ آیا اشتباهات املایی و نگارشی دارد و یا بدون خطا است؟ آیا محتوای غیر مفید فقط جهت زیاد شدن متن دارد؟ آیا مطلب منحصر به فرد است؟

ممکن است در گذشته محتوا، اهمیت چندانی نداشت اما در حال حاضر، اگر شما بر کیفیت محتوا تمرکز نکنید، وقت خود را هدر می‌دهید.

طول محتوا چقدر است؟

طول محتوا برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مهم است اما این موضوع الزام ندارد. ما معتقدیم محتوای کمتر از ۲۰۰۰ کلمه، اتلاف وقت است. البته اگر کیفیت دامنه شما زیاد است، می‌توانید محتوای کوتاه‌تری تهیه کنید.

اما هنگامی که محتوای طولانی با یک دامنه با کیفیت ترکیب می شود، یک شانس طلایی برای رتبه خوب در گوگل را به خود اختصاص می‌دهید.

محتوای طولانی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار دهید و همچنین از دیگر پست هایتان لینک داخلی بگیرید. تمامی این امتیازات باعث می شود تا پست نوشته شده، رتبه خوبی در جستجوی گوگل بگیرد.

تکرار کلمه کلیدی

بر کسی پوشیده نیست که تکرار کلمه کلیدی، ارزش فراوانی دارد و در سئو عامل مهمی است. این موضوع از گذشته مطرح بوده و تا امروز ادامه دارد و از عوامل مهم قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. موتورهای جستجو مانند گوگل بررسی می کنند که محتوی شما چه میزان به کلمه کلیدی که کاربر جستجو کرده است نزدیک است تا آن مقاله را به کاربر پیشنهاد بدهند.

درباره تکرار کلمه کلیدی باید مواظب باشید، شاید در گذشته تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی موجب می‌شد تا شما به صفحه اول گوگل بیائید ولی دیگر اینگونه نیست. شما باید تلاش کنید فقط و فقط برای کاربر بنویسید و با مهارتتان از آن کلمات کلیدی هم به اندازه‌ای استفاده کنید که موتور جستجو را تحت تاثیر قرار بدهید.

استفاده از ویدیوی مناسب

امروزه، پادکست ها و فیلم ها نیز برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل مورد توجه قرار گرفته اند. در حالی که کلمات نوشته شده همیشه مهم هستند، به دلیل افزایش سرعت اینترنت در سرتاسر جهان، رسانه های دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

از طرفی گوگل هم به دنبال راههایی برای درک بهتر خود از فیلم و عکس ها و… است تا بتواند به کاربر پیشنهاد دهد.

یکی از مهم ترین موارد این است که، اول از همه، شما نیاز به یک تصویر با کیفیت بالا دارید که به محتوای شما نیز مربوط باشد. نام عکس و تگ آلت یا همان متن جایگزین، بسیار مهم است. زمانی که متن با یک فیلم مرتبط همراه باشد نشان می‌دهد که شما برای کاربر ارزش قائل هستید و این موضوع برای گوگل خیلی مهم است.

جذاب بودن محتوا برای مخاطی

محتوای شما چقدر جذاب است؟ آیا کاربران با علاقه محتوا را دنبال می کنند یا چند پاراگراف را می خوانند و سپس سایت شما را ترک می کنند؟ گوگل تفاوت را می‌فهمد.

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

شما باید به محتوای وبلاگ یا وب سایت خود توجه داشته باشید. تعدادی راهکار برای انجام این کار وجود دارد:

  • به صورت متمرکز بنویسید و از موضوع خارج نشوید.
  • از فهرست‌های های شماره دار و نقاط گلوله‌ای استفاده کنید تا کاربر بتواند محتوا را راحت‌تر بخواند
  • محتوا را با استفاده از عنوان‌ها طبقه‌بندی کنید
  • محتوا را به زبان ساده بیان کنید تا خواننده را جذب کنید

متناسب با سطح خوانندگان بنویسید

لازم نیست محتوای شما در سطح دکترا نوشته شود تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. محتوای شما باید متناسب با سطح خوانندگان ودر حد معمول نوشته شود.

 اما هنگامی که در مورد کلمات کلیدی رقابتی صحبت می‌کنیم، باید بالاتر از سطح معمولی بنویسید. به این معنی که شما برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیاز به استفاده از کلمات متنوع دارید.

ریسپانسیو بودن صفحات سایت

روز به روز به کاربرانی که با گوشی های هوشمند سایت شما را می بینند اضافه می شود. اگر سایت تان به گونه ای درست نشده باشد که بر روی انواع گوشی‌ها پاسخگو باشد؛ رفته رفته کاربران خود را از دست می دهید.

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

شما می‌توانید از چارچوبی مانند بوت استرپ استفاده کنید یا اگر شما از وردپرس برای طراحی سایت تان بهره می گیرید، از تم هایی که ویژگی ریسپانسیو دارند استفاده کنید.

منابع خود را ذکر کنید

اگر در محتوایی که تولید کرده‌اید از منبع خاصی استفاده می‌کنید، منبع آن را ذکر کنید. به یاد داشته باشید، اینترنت روی لینک پایه‌گذاری شده است.

راه های طلایی برای قرار گرفت در صفحه اول گوگل

منبع صحبت‌هایتان را ذکر کنید و از آن‌ها برای تایید استدلال‌های خود استفاده کنید. ذکر منابع برای رتبه‌بندی پست‌ها بسیار مهم است.

نوشتن اطلاعات بیشتر

اطلاعاتی بیشتر از دیگر سایت‌ها در اختیار خوانندگان قرار دهید. اگر بتوانید درک خود از موضوع موردنظر را فراتر از دیگر سایت‌ها بنویسید، به خوانندگان نشان داده‌اید که در رابطه با این موضوع به درک عمیقی رسیده‌اید.

با رعایت این ۱۲ نکته که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید خیلی راحت برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با وب سایت‌های دیگر رقابت کنید. اما نکات و موارد دیگری هم برای بهتر شدن سئو سایت وجود دارد که به مواردی در زمینه‌های مختلف طراحی وب مربوط می‌شوند. شما می‌توانید همه این موارد را در لیداوب دنبال کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : سئو تاريخ : 3 مارس 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.