مدرسه قباد عوامل ایجاد سئوی منفی و راهکارهای برطرف کردن آن - مدرسه قباد

ایجاد محتوا و آموزش های مورد نیاز افراد در سطح اینترنت کاری هست که معمولا با صرف هزینه زمانی و مالی انجام می شود. و افراد برای ایجاد آن بعضا ساعت ها وقت می گذارند تا محتوای مناسبی تولید کنند. پدیده ی سئوی منفی اصطلاحی هست که سایت های رقیب و هم رده با شما می توانند با روش های نادرستی به شما صدمه بزنند.

در این مطلب می خواهیم هرچند مختصر و مفید ولی در مورد یکی از مهمترین و بروزترین مسائل مربوط به بهینه سازی صحبت کنیم که آن هم پدیده ی سئوی منفی است.

سئوی منفی چیست؟

تعریف : منظور از سئوی منفی یه سری فعالیتهایی است که هدف آن پایین کشیدن رتبه سایت های رقیب است و این کار را از طریق کارهایی انجام میدهند که از نظر گوگل غیرقانونی هست.

عموما این فعالیتها به صورت برون صفحه انجام میشوند. دو مورد زیر جزء همین موارد هست :

ساختن لینکهای غیرطبیعی برای سایت رقیب

ارسال دوباره محتوای سایت خودشان

البته این کار به صورت انجام میشود طوری که از نظر گوگل اسپم به حساب بیاد. اما در بعضی موارد هم سایت رو هک میکنند و محتوای آن را تغییر میدهند.

اگه متوجه یه سقوط ناگهانی در رتبه سایت خودتان شدید، فورا به سئوی منفی شک نکنید. چون تغییر رتبه ناشی از سئوی منفی در طی مدت زمان و به کندی صورت میگیرد و کم کم اعتبارتون رو خدشه دار میکنه.

یه رقیب از روشهای مختلفی میتونه اقدام به سئوی منفی علیه سایت شما بکنه، اما رایجترین این روشها در سال ۲۰۱۷ سه روشی هستند که برای شما شرح میدهیم :

مزرعه های لینک

عوامل ایجاد سئوی منفی و راهکارهای برطرف کردن آن

چند تا لینک اسپم اینور و اونور نمیتونه زیاد به سئوی سایتی لطمه بزنه اما یه مزرعه لینک! لینکهای منفی معمولا روی سایتهایی ساخته میشن که بطور درونی باهم ارتباط دارند و برای لینکدهی به وبسایت شما از انکورتکستی دقیقا مشابه (وغیرمرتبط) با وب سایت شما استفاده میکنند.

کپی محتوا

این روش یکی از رایج ترین روشهای سئوی منفی هست. وقتی بخشی از محتوای وبسایت (یا همه محتواش) روی یه سایت اسپم بی‌کیفیت کپی پیست میشه این اتفاق میفته.

عوامل ایجاد سئوی منفی و راهکارهای برطرف کردن آن

البته معمولا موتورهای جستجو اونقدر باهوش هستند که بتوانند منبع اصلی محتوا رو تشخیص بدهند مگر اینکه محتوای اسپم به طریقی، زودتر خزیده بشه.

بخاطر همین، اسپمرها که به احتمال زیاد رقیبها هستند محتوای سایت رو کپی و پیست میکنند و بعد هم فورا به گوگل درخواست خزیدن سایت میدن، به این امید که بتونن هوش مصنوعی گول رو دور بزنند.

اطلاعات محلی نادرست

هر کس با دایرکتوری ها و فهرستهای محلی کار کرده باشه میدونه فرایند کار به چه نحو هست. باید به صورت دستی کار را انجام بدید و اطلاعات کسب و کار خودتون در سراسر وب بگردید و تغییر بدید تا مطمئن بشید در همه جا اطلاعات ثابت و موثقی وارد شده باشه.

حالا اگه یه رقیب بخواد براتون سئوی منفی انجام بده، میره و اون اطلاعات رو به اطلاعات غلط تغییر میده و در واقع درباره شما به مخاطبتون و به موتورهای جستجو اطلاعات غلطی ارائه میده.

اگه اطلاعات هر گوشه وب متفاوت باشه، هم گوگل شما را جریمه‌ میکنه و هم به مشتریهای احتمالی‌ شما اطلاعات غلطی میده.

متاسفانه نمیشه از سئو منفی در امان بود، هیچ راهی نیست. تنها کاری که میتونید انجام بدید اینه که رتبه سایت خودتان را مرتب بررسی کنید و نسبت به علت افت هاش حساس باشید و علت آن را پیدا کنید.

روشهایی که تو این پست ارائه شدند، فقط چند تا از روشهای سئوی منفی بودند. امیدواریم اطلاعات مفیدی به شما ارائه کرده باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 201 views بار دسته بندی : سئو تاريخ : 26 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها