مدرسه قباد معرفی بهترین فریم ورک های پایتون + معرفی منابع یادگیری - مدرسه قباد

زبان برنامه نویسی پایتون به دلایل مختلفی مانند کاربردهای متنوعی که دارد، یادگیری آسان، سینتکس بسیار نزدیک به زبان انگلیسی و… امروزه مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان قرار گرفته است و با توجه به این موضوع برنامه نویسان و شرکت های مختلف برای راحتی کار دیگر برنامه نویسان اقدام به طراحی و ساخت فریم ورک های پایتون کرده اند که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.

زبان برنامه نویسی پایتون دارای تعداد زیادی فریم ورک میباشد هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند و انتخاب هر کدام بستگی به نوع استفاده کاربر و هدف برنامه نویسان دارد.

در این مقاله قصد داریم تا بهترین فریم ورک های پایتون را معرفی کنیم و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین فریم ورک را در زمان استفاده از زبان پایتون انتخاب کنید.

در صورتی که در زبان برنامه نویسی پایتون دارای مهارت کافی نباشید یادگیری کار با فریم ورک های پایتون نمیتواند نقش مهمی در افزایش کارایی شما در زمان کار با زبان برنامه نویسی پایتون داشته باشد و به همین دلیل قبل از اینکه به سراغ معرفی بهترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون برویم لازم است نسبت به یادگیری زبان پایتون اقدام کنید.

پیشنهاد ما برای یادگیری زبان پایتون دریافت مجموعه آموزش پایتون مدرسه قباد میباشد زیرا تمامی آموزش های مدرسه قباد توسط با تجربه ترین اساتید آن موضوع تهیه و منتشر میشود تا مخاطبان و کسانی که قصد یادگیری یک مهارت جدید را دارند بتوانند با هزینه کم و در زمان کوتاهی با کمک تجربه ای که از مدرسین دریافت میکنند به مهارت مورد نظر مسلط شوند. برای دریافت مجموعه آموزش پایتون مدرسه قباد میتوانید برروی لینک زیر کلیک کنید.

همان‌طور که می‌دانید زبان برنامه نویسی پایتون جزو پنج زبان محبوب در جهان می‌باشد که علت اصلی آن ویژگی‌های منحصر به فرد زبان برنامه نویسی پایتون است. از مهم ترین ویژگی‌ های این زبان برنامه نویسی میتوان به مواردی مانند شیء گرا بودن و داشتن کتابخانه های فراوان اشاره نمود.

همین ویژگی های و عوامل، برنامه نویسی با پایتون را تا حد زیادی ساده نموده است و مخاطبان آن را افزایش داده است همچنین ویژگی جذاب نوشتن هوش مصنوعی نیز به قدرت این زبان اضافه نموده است. پایتون از مدل‌های مختلف زبان‌های برنامه نویسی دیگر کمک گرفته است و همین باعث کم نقص بودن آن شده است و فریم ورک‌های زیادی نیز برای آن نوشته شده است.

معرفی بهترین فریم ورک های پایتون + معرفی منابع یادگیری

فریم ورک چیست

فریم ورک در واقع یک چارچوب و قالب نرم افزاری بوده که برنامه نویسی بر روی آن انجام می‌شود و کدنویسی‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند. هر فریم ورک ممکن است برای یک یا چند زبان برنامه نویسی کارایی داشته باشد.

این فریم ورک‌ها برای ساده سازی برنامه نویسی دارای حافظه کدنویسی می‌باشد که در نوشتن کد‌های هر زبان برنامه نویسی به برنامه نویس کمک می‌کنند که کد اشتباه و با غلط املایی ننویسند و در صورت بروز خطا در کد نویسی اخطار داده و محل خطا را برای برنامه نویس مشخص می‌کند تا با سرعت و سهولت بیشتر بتوان خطای ایجاد شده را اصلاح نمود.

استفاده کردن از این چارچوب ها به دلیل اینکه میتواند موجب انجام سریع‌تر کارها شود، زمان برنامه نویسی را کاهش می‌دهد و به برنامه نویسان کمک می‌کند تا در زمان صرفه جویی نمایند.

بهترین فریم ورک های پایتون

حالا که با قابلیت‌های فریم ورک‌ها آشنا شدید می‌خواهیم بهترین فریم ورک های پایتونرا که مخاطبان بسیاری دارد خدمت شما معرفی کنیم. قبل از اینکه به سراغ معرفی برترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی پایتون برویم لازم است بدانیم شاید بیش از ۳۰ فریم ورک برای برنامه نویسی با زبان پایتون وجود داشته باشد، اما ما در این مقاله چند تا از بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم تا اگر قصد یادگیری و کار با ویژگی شی گرایی پایتون را دارید و یا میخواهید با کمک زبان پایتون یک هوش مصنوعی بسازید بتوانید انتخاب درست تری در بین انبوه فریم ورک ها رایگان و پولی داشته باشید.

  1. فریم ورک کیوی Kivy
  2. فریم ورک جنگو
  3. فریم ورک Django Rest در پایتون
  4. فریم ورک Flask
  5. فریم ورک Cherrypy
  6. فریم ورک Falcon

این ۶ فرم ورک از نظر سهولت و امکانات نسبت به دیگر فریم ورک های پایتون برتری محسوسی دارند به همین دلیل این ۶ فریم ورک را مورد بررسی قرار دادیم.

معرفی بهترین فریم ورک های پایتون + معرفی منابع یادگیری

فریم ورک کیوی Kivy

فریم ورک کیوی Kivy یک فریم ورک متن باز می‌باشد که به منظور کدنویسی در زبان پایتون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فریم ورک برای توسعه برنامه‌های پایتونی در تمام پلتفرم‌ها همچون لینوکس، اندروید، آی او اس، ویندوزی و تحت وب می توان بهره گرفت.

این فریم ورک از کتابخانه‌های گرافیکی خوبی بهره می‌گیرد و رابط کاربری جذابی دارد و از صفحه مالتی تاچ و موس نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه اولیه این فریم ورک توسط شرکتی به نام کیوی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و کم کم گسترش پیدا کرد و اکنون تقریبا از تمام ویجت‌های موجود پشتیبانی می‌نماید.

راحتی یادگیری این فریم ورک باعث شده تا بیشتر علاقه مندان به زبان پایتون به سمت آموزش فریم ورک کیوی Kivy حرکت کنند تا با راحتی بیشتری بتوانند برنامه‌های خود را توسعه دهند.

مدرسه قباد به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین ایران آموزش‌های زیادی در زمینه های مختلف تهیه و تولید کرده است که یکی از این آموزش ها،‌ آموزش کار با فریم ورک کیوی میباشد. آموزش های مدرسه قباد به صورت رایگان و پولی منتشر میشوند و می‌توانید از آن ها استفاده نمایید.

اگر از کیفیت آموزش ها اطمینان ندارید می‌توانید مقداری از آموزش ها را به صورت رایگان مشاهده نموده و در صورت علاقه آن‌ها را با قیمت بسیار مناسب خریداری نمایید. برای دریافت آموزش فریم ورک کیوی میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

فریم ورک جنگو Django

فریم ورک جنگو ( Django ) یکی از محبوب ترین فریم ورک‌ها در بین برنامه نویسان می‌باشد که قدرت تشخیص بسیار بالایی دارد. فریم ورک جنگو بسیار کیفیت بالایی دارد و در زمینه کد نویسی با زبان پایتون بسیار عالی عمل می‌کند. فریم ورک جنگو برنامه نویسی‌ سریع و پایدار را برای توسعه دهنده ها ایجاد میکند و به همین دلیل مورد توجه برنامه نویسان قرار دارد.

فریم ورک جنگو در سال ۲۰۰۵ با گرفتن مجوز BSD کار خود را آغاز نمود و هر ساله بروزرسانی جدیدی ارائه داده است و همین نیز باعث افزایش مخاطبانش شده است. این فریم ورک ویژگی‌های زیادی دارد که می‌توان به همه منظوره بودن، پشتیبانی از کامپوننت‌‌های مختلف، امنیت بالا و پنل مدیریت جذاب اشاره نمود، این فریم ورک اکنون در رتبه دوم بیشترین استفاده در بین کاربران قرار دارد.

آموزش فریم ورک جنگو نیز برای کسانی که علاقه به برنامه نویسی پایتون دارند و قصد دارند هوش مصنوعی بنویسند توصیه می‌شود.

با یادگیری این فریم ورک و کار کردن با کامپوننت‌های مختلف آن به راحتی می‌توانید برنامه های تحت وب خود را توسعه دهید. برای دریافت آموزش فریم ورک جنگو که توسط مدرسه قباد منتشر شده است میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

معرفی بهترین فریم ورک های پایتون + معرفی منابع یادگیری

فریم ورک Django Rest در پایتون

یکی دیگر از فریم ورک های پایتون فریم ورک DJANGO REST میباشد. این فریم ورک یکی از زیر مجموعه‌های جنگو به شمار می‌رود و هدف آن نوشتن و ساخت API ( Application Programming Interface ) می‌باشد که این چارچوب به صورت منبع باز در پایتون توسعه داده شد.

از مهم ترین ویژگی‌های آن می‌توان به انعطاف بالا، سفارشی سازی آسان، موتور قدرتمند و پشتیانی از Model Resources اشاره نمود. اگر قصد نوشتن WEB API را دارید و هیچ پیش زمینه‌ای ندارید می‌توانید آموزش فریم ورک DjangoRest در پایتون را که توسط مدرسه قباد تهیه شده است دریافت کنید تا راحت تر و اصولی تر این گونه پروژه ها را انجام دهید.

فریم ورک Flask

Flask یکی از فریم ورک‌ های پایتون است که تحت وب و سبک است و برای کار‌ها و برنامه های کوچک مناسب می‌باشد. اما مانند سایر فریم ورک ها کتابخانه‌های زیادی ندارد و نمی توان به عنوان فریم ورک سطح بالا از آن یاد نمود. با این حال به علت سبک بودن و تحت وب بودن طرفداران خاص خودش را دارد و دارای ویژگی‌هایی همچون رابط کاربری ساده، عملکرد خوب، محبوب و انعطاف پذیر می‌باشد.

آنچنان کار با Flask ساده و راحت است که اگر زبان پایتون را بلد باشید تنها با دیدن یک آموزش محیط نرم افزاری فلکس قادر خواهید بود به این فریم ورک کوچ کنید. چارچوب فلاسک بسیار محکم و موثر است و با اینکه این فریم ورک به نظر سبک می‌آید اما ضعفی در آن دیده نمی‌شود و می ‌توان با دیگر فریم ورک های پایتون همچون کیوی و جنگو مقایسه نمود.

معرفی بهترین فریم ورک های پایتون + معرفی منابع یادگیری

فریم ورک CherryPy

فریم ورک CherryPy یک فریم ورک اوپن سورس و شی گرا برای پایتون می‌باشد که در ایران استقبال زیادی از آن نشده است اما ویژگی هایی جذابی همچون عدم نیاز به وب سرور آپاچی، ماژول‌های جذاب، اجرا در چند سرور، رابط کاربری زیبا و پشتیبانی از اندروید را دارا می‌باشد.

فریم ورک Falcon

فریم ورک Falcon نیز همانند فریم ورک Django Rest برای ساخت و توسعه API مناسب می باشد و دارای کد‌های پیشرفته می‌باشد. فالکون جزو میکرو فریم ورک های مناسب وب می‌باشد که ویژگی های جذابی همچون پشتیبانی از Unicode به طور کامل، پشتیبانی از کتابخانه Cython، کلاس REST-Style، سازگاری با Async را ارائه می دهد.

انتخاب فریم ورک برای پایتون

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم تعداد زیادی از فریم ورک‌ها وجود دارند که قابلیت برنامه نویسی پایتون را دارند و توسعه دهندگان پایتون می‌توانند از آن ها استفاده کنند. با معرفی ۶ فریم ورک و میکرو فریم ورک پایتون امیدواریم بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

با این حال اگر می‌خواهید به صورت حرفه‌ای پایتون را ادامه دهید و به عنوان برنامه نویس پایتون می‌خواهید شغل آینده خود را ادامه دهید بهترین کار آشنایی و آموزش فریم ورک های قدرتمند همچون کیوی و جنگو می‌باشد. انتخاب درست فریم ورک هم در زمان شما صرفه جویی می‌کند و هم باعث پیشرفت شما خواهد شد.

اگر قصد دارید به صورت کامل برنامه نویسی را آموزش ببینید می‌توانید از آموزش های جذاب و حرفه ای مدرسه قباد بهره ببرید. مدرسه قباد به عنوان بزرگترین دانشگاه آنلاین کشور از اساتید حرفه ای و کاربلد برنامه نویس برای تهیه آموزش ها کمک گرفته است و انواع مختلفی از آموزش‌های برنامه نویسی با زبان‌های مختلف را تهیه و تولید کرده است که به راحتی و با هزینه بسیار اندک می‌توانید یکی از این زبان‌ها را انتخاب کرده و به راحتی مسیر شغلی آینده خود را مشخص نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 382 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 3 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.