مدرسه قباد پنج فریم ورک PHP پرطرفدار را بشناسید - مدرسه قباد

زبان برنامه نویسی PHP به عنوان یکی از پر استفاده ترین زبان های برنامه نویسی طراحی وبسایت مورد استفاده قرار می گیرد که دارای ابزارهای متعددی برای توسعه به نام فریم ورک است. فریم ورک PHP ابزارهای توسعه دهنده کاربردی هستند که می توانید با استفاده از آنها با خطای برنامه نویسی کمتر کار طراحی و کدنویسی صفحات وب را انجام دهید.

در ادامه این مطلب به معرفی ۵ فریم ورک PHP برتر در سال ۲۰۱۷ که جزء پر استفاده ترین فریم ورک ها هستند خواهیم پرداخت. پس با کدنویسی به زبان ساده همراه باشید.

معرفی فریم ورک PHP

فریم ورک چیست؟ 

قبل از چیزی باید به این نکته پرداخت که فریم ورک Framework چیست؟

فریم ورک ( Framework ) یا «چارچوب» واژه‌ ای است که با کاربردهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهورترین کاربرد این کلمه در «دات نت فریم‌ ورک» است.

فریم ورک در اصطلاح به چارچوب نرم‌افزاری گفته می‌شود. یک فریم‌ ورک مجموعه‌ ای از کتابخانه‌ های برنامه‌ نویسی و احتمالا مجموعه‌ ای از قوانین برای برنامه‌ نویسی است.

برای مثال چارچوب «دات نت فریم ورک» محصولی از شرکت مایکروسافت است که حاوی هزاران کتابخانه‌ی کوچک به همراه قواعد و ابزارهایی برای توسعه‌ی برنامه‌ های مختلف در آن است.

یک چارچوب یا فریم‌ ورک به برنامه‌ نویسان کمک می‌کند کدهای کمتری بنویسند و در زمان کمتری به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنند. در چارچوب دات‌ نت و فریم‌ ورک مشابه آن، ماشین مجازی جاوا، این امکان وجود دارد که برنامه‌ی نوشته شده، روی سیستم‌ عامل‌ های گوناگون به صورت یکسان عمل کند.

فریم ورک های برنامه نویسی

فریم ورک‌ ها علاوه بر نمونه‌های فوق که واسطه‌ ای میان سیستم عامل و برنامه‌نویس هستند، در انواع دیگری نیز قابل مشاهده هستند.

برنامه‌ نویسان فارغ از زبان برنامه‌نویسی که با آن فعالیت می‌کنند با فریم ورک‌های برنامه‌نویسی نیز مواجهند. این فریم ورک‌ها مجموعه‌ای کدهای از پیش آماده، کتابخانه‌های برنامه‌ نویسی و قوانین توسعه‌ ی نرم‌افزار هستند.

برای طراحی سایت با زبان php فریم ورک‌ های گوناگونی وجود دارند. فریم ورک‌هایی مانند Symfony، CakePHP، Zend و Laravel از این دست هستند.

این فریم‌ ورک‌ ها به برنامه‌ نویسان کمک می‌کنند بسیاری از کدهای تکراری که در بیشتر برنامه‌ها مورد نیاز هستند را بازنویسی نکنند. همچنین با تعریف قوانین، سرعت توسعه را افزایش می‌دهند، امنیت را بهبود می‌بخشند و کمک می‌کنند تا توسعه‌ پذیری کد بهبود یابد.

بررسی ۵ فریم ورک PHP محبوب

سایت Greenice به عنوان یکی از معتبرترین منابع اطلاعاتی معرفی و تحلیل مهارت‌های مورد نیاز دنیا، در لیست ارائه شده خود در سال ۲۰۱۵، توسعه PHP را در صدر لیست مهارت‌های مورد نیاز در سال معرفی کرد.

بر این اساس، انتخاب بهترین فریم ورک ها که نیازهای توسعه دهنده و کارفرما را برآورده کند اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. لازم به ذکر است که این انتخاب بسیار به نتایج ترندهای توسعه وب در سال ۲۰۱۷ نزدیک بوده است.

در ادامه بهترین فریم ورک های PHP که در مقام اول تا پنجم این رقابت تنگاتنگ قرار گرفته‌اند را معرفی می‌کنیم و به اختصار، درباره ویژگی‌های شاخص هر تکنولوژی صحبت می‌کنیم.

بهترین فریم ورک های PHP

Laravel

پنج فریم ورک PHP پرطرفدار در سال 2017 را بشناسید

توسعه دهنده لاراول ، آقای تیلور اوتول (Taylor Otwell)، می‌گوید:

من احساس می‌کنم سرعت بالای توسعه، آسان بودن یادگیری و گسترده بودن جامعه هدف از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که استفاده از لاراول را در هر پروژه‌ای جذاب می‌کند. امنیت بالا و اشغال کردن فضای کم در سرور، هم بسیار مهم است و موضوعی است که شرکت‌های بسیاری باید به آن توجه کنند.

ویژگی‌های مهم لاراول:

  • جامعه‌ ی توسعه‌دهنده‌ ی فعال (۴۱۸ مشارکت‌ کننده در توسعه‌ ی فریم ورک)
  • داکیومنت سازی (ارائه توضیحات و راهنمایی‌ های لازم) فوق‌ العاده
  • ساختار «قرارداد به جای تنظیمات»
  • سیکل‌ های سریع توسعه

Codeigniter

پنج فریم ورک PHP پرطرفدار در سال 2017 را بشناسید

Rasmus Lerdorf، سازنده PHP می گوید :

این از همه سریع تر است، شفاف تر است و حداقل شبیه یک فریم ورک خوب عمل می‌کند. علاوه بر این، Codeigniter سریع‌ترین فریم ورک موجود در این لیست است.

ویژگی‌های مهم:

  • بالاترین کارایی (۷۵۳ درخواست در ثانیه و ۴۲/۰ پیک استفاده از حافظه )
  • استفاده حداقلی از حافظه و فضای ذخیره سازی
  • شروع آسان و نیاز کم به پیکربندی
  • جامعه‌ی توسعه‌دهنده‌ی فعال (۴۲۰ مشارکت‌کننده در توسعه‌ی فریم ورک)

Yii

پنج فریم ورک PHP پرطرفدار در سال 2017 را بشناسید

Alexander Makarov، از توسعه دهندگان هسته مرکزی Yii می گوید :

Yii یک فریم‌ ورک PHP بسیار کابردی است. توسعه وب با Yii بسیار سریع است چون از کدساز Gii و الگوهای طراحی ActiveRecord استفاده می‌کند. این فرم ورک، امکاناتی فراهم می‌کند که بیش از حد انتظار شما است.

ویژگی‌های مهم:

  • سرعت عملکرد بالا (۴۱۸ درخواست در ثانیه و ۳۲/۱ پیک استفاده از حافظه)
  • سرعت بالا در توسعه (کدساز و چارچوب‌سازی)
  • تست کردن آسان (رسیدگی به خطاها و نوار ابزار برطرف کردن باگ‌ها)
  • جامعه توسعه‌دهنده‌ی فوق‌العاده (۷۸۲ مشارکت‌کننده در توسعه‌ی فریم ورک)

Symfony

پنج فریم ورک PHP پرطرفدار در سال 2017 را بشناسید

Fabien Potencier، سازنده سیمفونی می گوید :

در وهله اول، سیمفونی ۲ مجموعه ای از کامپوننت‌های مستقل، جدا از هم و منسجم است که مشکلات عمومی توسعه‌دهندگان را برطرف می‌کند. بر پایه‌ی این کامپوننت‌ها سیمفونی ۲ یک چارچوب کامل توسعه وب است.

ویژگی‌های مهم:

  • جامعه توسعه‌دهنده‌ی بزرگ (۱۴۹۴ مشارکت‌کننده در توسعه‌ی فریم ورک)
  • محیطی خوب و مناسب تست (به دلیل وجود ساختار «قرارداد به‌جای تنظیمات» و تزریق وابستگی – DI – و دیگر موارد)
  • پشتیبانی از نسخه‌های باثبات پیشین
  • پشتیبانی طولانی
  • داکیومنت سازی خوب

CakePHP

پنج فریم ورک PHP پرطرفدار در سال 2017 را بشناسید

Jose Diaz-Gonzalez ، از توسعه‌دهندگان هسته مرکزی CakePHP می گوید :

CakePHP به من این امکان را میدهد که کدهای کمتری برای نتیجه‌ های یکسان نسبت به سایر برنامه‌نویس‌ها بنویسم. این به معنی آن است که من وقت بیشتری پیدا می‌کنم و از آن برای تست بیشتر و اطمینان از کارایی نرم‌ افزار استفاده می‌کنم.

ویژگی‌های مهم:

  • سرعت بالا در توسعه (کدساز و چارچوب ساز شبیه Yii)
  • یادگیری آسان
  • جامعه توسعه‌دهنده‌ی بزرگ (۴۸۲ مشارکت‌کننده در توسعه‌ی فریم ورک)

جمع بندی

بهترین فریم ورک های PHP موردتقاضایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، همگی از بهترین‌های دنیای تکنولوژی هستند و هر یک جایگاه ویژه خود را در بازار دارند. گرچه، هر یک از آن‌ها با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌ فردی که دارند برای بعضی پروژه‌ها و بعضی افراد مناسب‌ تر هستند.

برای مثال، سیمفونی گزینه بسیار خوبی برای پروژه‌های بزرگ است، در حالی‌که Yii برای سیکل‌های توسعه با سرعت بالا – که برای استارتاپ‌ها مهم است – مناسب‌تر است.

۰
۰
رای ها

امتیازدهی به مقاله

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 346 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 30 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها