مدرسه قباد چطور برنامه نویسی پایتون را سریع و کامل یاد بگیریم + بررسی بازار کار فوق العاده پایتون - مدرسه قباد

زبان برنامه نویسی به عنوان پایه ای ترین راه برای یادگیری عملکرد نرم افزار و سخت افزار به ما کمک خواهد کرد درک کاملی از کار سیستم های کامپیوتری دست پیدا کنیم. هر زبان برنامه نویسی مزایا و کاربرد خاص خود را دارد که مطمئنا چیزی که بیشتر از هر ویژگی دیگری مشوق ما هست یادگیری سریع و آسان آن است! ویژگی مهمی که در زبان برنامه نویسی پایتون مشاهده میکنیم. همچنین برای علاقه‌مندان به این حوزه، در ادامه بهترین آموزش های زبان برنامه نویسی پایتون از مدرسه قباد نیز معرفی می‌گردد.

زبان برنامه نویسی پایتون چیست؟

پایتون که به آن پایتان (python) هم گفته می شود، یک زبان برنامه نویسی سطح بالا و شئ گراست این زبان به صورت Open Source و تفسیری است که دارای دستورها و کدهای ساده و پویاست.

زبان برنامه نویسی پایتون بسیار ساده تر از زبان های برنامه نویسی دیگر است. همان ویژگی که در ابتدا به آن اشاره شد.

بوسیله پایتون ساخت برنامه های کاربردی به صورت ساده تر برای ما ممکن خواهد شد.

زبان پایتون توسط آقای خیدو فان روسوم که یک برنامه‌ نویس رایانه‌ ای اهل هلند است نوشته و طراحی شده است. ایشان به طور پیوسته بر فرایند توسعه پایتون نظارت دارند.

ویژگی های زبان پایتون

آموزش مبانی زبان برنامه نویسی پایتون - راهنمای کامل

زبان برنامه نویسی پایتون به دلیل قابلیت خوانایی بالا و طراحی ساختاری عناصرش انتخاب مناسبی برای شروع و ورود به دنیای آموزش برنامه نویسی می باشد. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌ اند و در مقابل کتابخانه‌ هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.

Python محدود به استفاده های پایه نمیشود و در عین سادگی، یکی از قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی دنیا محسوب و در بسیاری از نرم افزارهای بزرگ و پیچیده استفاده شده که در نهایت باعث افزایش قدرت و تسریع عملکرد آنها شده است.

پایتون یک زبان تفسیری است، به این معنی که برنامه های نوشته شده در پایتون نیازی به Compile برای اجرا ندارند و همین موضوع باعث افزایش قدرت و عملکرد نرم افزارهای نوشته شده با این زبان می شود.

این زبان دارای ویژگی کاربردی مهمی است که می توان از آن در پلتفرم های مختلف در سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مکینتاش در استفاده کرد.

مزیت های اصلی زبان پایتون

از این زبان به دلیل قدرت بالا و سادگی کار با آن ، در زمینه های بسیاری استفاده میشود. سایت های بزرگی مثل : YouTube  Instagram ، Reddit و … برای افزایش قدرت در Back-End از این زبان استفاده میکنند.

از Python میتوانید در تمام زمینه هایی همچون Desktop ، هوش مصنوعی ، Data Science ، script نویسی و … استفاده کنید.

از مزایای اصلی زبان پایتون می توانیم به موارد اصلی زیر اشاره کنیم :

ماژول‌های شخص ثالث

پایتون دارای جامعه بسیار بزرگی از برنامه‌ نویسان است که ماژول‌ های بسیاری را توسعه می‌دهند و شما می‌توانید بدونه تکرار کد از این ماژول‌ ها برای توسعه کد خود استفاده کنید.

کتابخانه‌های استاندارد و بزرگ

پایتون دارای کتابخانه‌ های استاندارد زیادی برای کارهای مختلف مانند کار با پروتکل‌ های اینترنت، سرویس‌ های وب و رابط‌ های سیستم عامل و … است.

یادگیری سریع و آسان

به دلیل اینکه پایتون یک زبان سطح بالا است و منابع مختلفی برای یادگیری آن در دسترس است، شما می‌توانید به سادگی کار با آن را فرا بگیرید. در طی دوره آموزش پایتون مدرسه قباد سعی شده خیلی ساده این زبان را به کارآموزا آموزش داده شود.

منبع باز بودن

پایتون به عنوان یک زبان اوپن سورس یا همان منبع باز شناخته می‌شود. معنی این حرف این است که شما و هزاران برنامه‌ نویس دیگر میتوانید در توسعه این زبان نقش داشته باشید.

زبان های برنامه نویسی برگرفته از پایتون

آموزش مبانی زبان برنامه نویسی پایتون - راهنمای کامل

این موضوع می تواند جالب باشد که زبان پایتون و فلسفه آن بر طراحی و ساخت زبان های زیادی تاثیر گذار بوده که در ادامه نام می بریم :

زبان روبی (Ruby) : یکی از زبان های انعطاف پذیر، تست نفوذ، پویا و شی گراست که سازنده آن یوکیهیرو ماتسوموتو گفته‌ است «من زبان برنامه‌ نویسی ای می‌خواهم که از زبان پرل قدرتمند تر و از پایتون شیء گرا تر باشد و به همین دلیل است که تصمیم گرفتم زبان خودم را طراحی کنم.»

زبان سوئیفت (Swift) : یک زبان برنامه‌ نویسی چند شیوه‌ ای و از نوع کامپایلری است که برای توسعهٔ سیستم عامل آیفون iOS و سیستم عامل مکینتاش macOS توسط شرکت اپل ساخته‌ شده‌ که به نحوی از زبان پایتون الهام گرفته شده است.

زبان گو (Go) : یک زبان برنامه‌ نویسی ترجمه‌ شده و دارای زباله جمع‌ کن و همروند است که در شرکت گوگل و توسط رابرت گریسیمر، راب پایک و کن تامپسون توسعه داده شده که با هدف سرعت کار بالا در زبان برنامه‌ نویسی‌ ای پویا همچون پایتون نوشته شده‌ است و نحو آن در جدا کردن آرایه‌ها مشابه پایتون است.

زبان پایتون فریموک های متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها جنگو DJANGO است.

جنگو به طور گسترده توسط توسعه‌ دهنده ها برای ایجاد برنامه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای ویژگی‌ های رابط کاربری وب است که به طور خودکار برای هر برنامه‌ ای که می‌سازید تولید می‌شود و دارای انجمنی عالی است. همچنین مستندات خوبی را ارائه می‌دهد که استفاده از آن‌ ها آسان می‌باشد. آموزش فریمورک جنگو مدرسه قباد می تواند دارای نقش مهمی در یادگیری شما از زبان پایتون باشد.

چرا باید پایتون یاد بگیریم؟

در نظر سنجی اخیر سایت Stack Overflow نشان می‌دهد که پایتون از زبانهایی مثل جاوا، C++، C پیشی گرفته و جایگاه خوبی بدست آورده به همین دلیل باعث شده گواهینامه پایتون تبدیل به یکی از پرطرفدارترین گواهینامه‌ های برنامه نویسی شود.

زبان پایتون یکی از بهترین گزینه‌ ها برای انجام کارهای مختلف و متعدد در انواع حوزه‌ ها از جمله مهندسی، پزشکی، اجتماعی، روان‌شناختی و غیره است.

تفاوتی ندارد که شما به دنبال پیش‌ بینی، تحلیل یا استخراج داده ها باشید یا به دنبال امنیت داده، می‌خواهید طراحی سایت انجام دهید یا در هر زمینه دیگری از تکنولوژی ارتباطی به فعالیت مشغول شوید؛ در هر حالت، پایتون برای شما یک گزینه بسیار عالی است.

زبان پایتون با سرعت بالایی در حال پیشرفت است و کاربردهای آن مدام گسترش می‌یابد.

پایتون از بهترین زبانهای برنامه‌ نویسی است که با سرعت پیشرفت تکنولوژی سازگاری و همراهی دارد.

کسب موقعیت شغلی با زبان پایتون

آموزش مبانی زبان برنامه نویسی پایتون - راهنمای کامل

فرصت‌ های شغلی برای این زبان برنامه‌ نویسی روز به‌ روز در حال افزایش هست و سهم بیشتری از بازار برنامه‌ نویسی را جذب می‌کند. شما می‌ توانید از پایتون در ایجاد وبسایت، اپلیکیشن‌ های سیستم‌ عامل‌ های مختلف ، ماشین لرنینگ ، علم داده و … استفاده کنید.

ویژگی‌ های اصلی پایتون که باعث شده افراد آن را به عنوان اولین زبان برنامه‌ نویسی‌ در شغل خود انتخاب کنند عبارتند از :

۱- حقوق بالا و محبوبیت پایتون

۲- کاربرد پایتون در علوم داده

۳- اتوماسیون و اسکریپت نویسی پایتون

۴- پشتیبانی پایتون از کلان داده‌ها

۵- قابلیت تست شدن پایتون

۶- استفاده در گرافیکهای کامپیوتری

۷- کاربرد در هوش مصنوعی

۸- توسعه وب با پایتون

۹- قابلیت انتقال و توسعه پایتون

۱۰- یادگیری آسان و ساده پایتون

اگر قصد دارید حرفه شغلی‌ تان را با پایتون شروع کنید و مایلید مهارتهای مرتبط با آن را بدانید، در حال حاصر این فناوری در حال رشد است، زمان خوبی برای شروع یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون مدرسه قباد است.

از جمله نرم‎‌افزارهای کاربردی که با این زبان پیاده‌ سازی شده‌ اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Jython ماشین مجازی جاوا
  • IronPython چهارچوب .net و مایکروسافت
  • PyPy تقویت‌کننده سرعت
  • Stackless اجرای بهتر برنامه‌ها
  • CPython

این نرم‌ افزارها تنها بخش کوچکی از نرم‌ افزارهای کاربردی پیاده‌ سازی شده توسط python هستند.

مزایای درآمدی زبان پایتون

مهندسان پایتون بالاترین دستمزد را در این صنعت برنامه نویسی در حوزه هایی که به آن اشاره شد دارند. متوسط حقوق یک توسعه‌ دهنده پایتون در ایالات متحده آمریکا چیزی حدود ۱۱۶٫۰۲۸ دلار است.

در مورد درآمد برنامه نویسی پایتون در ایران آمار دقیقی نمی توان ارائه کرد اما با توجه به مشاغلی که یک برنامه نویس با زبان پایتون می تواند انجام دهد از حقوق ماهانه ۸ تا ۱۰ میلیون تومان شروع خواهد شد و با توجه به تخصص و موقعیت شغلی افزایش خواهد داشت.

آمارهای ارائه شده به خوبی بیانگر این است که درآمد برنامه نویسان پایتون با توجه به مشاغل و تخصص های قابل انجام با این زبان بالا بوده و متخصصین این زبان در سراسر دنیا درآمد بیشتری نسبت به زبان های برنامه نویسی دیگر خواهند داشت.

محبوبیت پایتون در یک سال گذشته بسیار زیاد بوده است. در تصویر زیر که از Google Trends گرفته شده، دقت کنید.

آموزش مبانی زبان برنامه نویسی پایتون - راهنمای کامل

جمع بندی

همانطور که در مقاله فوق به آن اشاره شد زبان برنامه نویسی پایتون به عنوان یکی از زبان های پیشرو کامپیوتری در عصر ارتباطات و کسب و کارهای وابسته به آن نقش کلیدی در آینده خواهد داشت و این موضوع علاقه کارآموزان برای آموزش زبان برنامه نویسی پایتون را افزایش خواهد می دهد. شما می توانید با استفاده از آموزش آنلاین مدرسه قباد با کلیه ی مطالب و سرفصل های آموزشی زبان پایتون آشنا شوید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 404 views بار دسته بندی : آموزش برنامه نویسی تاريخ : 30 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.